Remco Tump werkt al ruim 25 jaar bij Rabobank. Als accountmanager Grootzakelijk ICT & Zakelijke Dienstverlening heeft hij de wereld waarin hij werkzaam is zien veranderen. ‘Ik ben een soort rijdend bijkantoor.’
Toen Remco startte had Rabobank 1000 lokale banken. Vrijwel al die kantoren zijn dicht. ‘Maar we zijn nog steeds dichtbij betrokken. Op een andere manier, dat wel. We kleden het anders in. Het contact met klanten blijft. Ik spar nog steeds met mensen over hun toekomstplannen, problemen en uitdagingen.’
‘Ik kom bij veel ondernemers over de vloer en ik kom ook graag bij sportverenigingen en businessclubs om in gesprek te gaan met mensen die vragen hebben. Ook als dat vragen zijn aan Rabobank die niet bij mijn specifieke taak horen, help en ontzorg ik die mensen graag.’
Toen Remco startte had Rabobank 1000 lokale banken. Vrijwel al die kantoren zijn dicht. ‘Maar we zijn nog steeds dichtbij betrokken. Op een andere manier, dat wel. We kleden het anders in. Het contact met klanten blijft. Ik spar nog steeds met mensen over hun toekomstplannen, problemen en uitdagingen.’
‘Ik kom bij veel ondernemers over de vloer en ik kom ook graag bij sportverenigingen en businessclubs om in gesprek te gaan met mensen die vragen hebben. Ook als dat vragen zijn aan Rabobank die niet bij mijn specifieke taak horen, help en ontzorg ik die mensen graag.’
Logo Rabobank
Remco vindt het belangrijk dat hij zichtbaar is. ‘‘Ik wil dat mensen mij kennen of herkennen en vragen kunnen stellen. Een voorbeeld: ik golf regelmatig. Ik loop altijd met een polo met het logo van Rabobank op mijn borst. Iedereen mag me op mijn schouder tikken, met welke vraag dan ook.’Heel betrokken
Hij geeft een voorbeeld: ‘Als iemand een vraag heeft voor zijn tante Annie van 92 jaar, omdat haar bankpas niet werkt, help ik haar. Wat ik zeg: ik ben een soort rijdend bijkantoor. Het is vaak niet meer op kantoor, maar we zijn op een andere manier heel betrokken.’Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Vincent van Dordrecht