Wat begon als een geintje, veranderde al snel in een serieus avontuur. Job de Bruijn, net 50 en tevreden met zijn werk en gezin, merkte dat er toch iets borrelde. In de winter van 2020, toen corona het leven stillegde, waren een potje kaarten en een glas bier met zijn huidige compagnon Richard Kooi voldoende om de vonk te laten overslaan: Brukoo Dakbeheer was geboren. ‘Waarom ook niet!’, dacht ik.
Nog voor kerst viel het definitieve besluit, en in januari 2021 begon hij zijn allereerste avontuur als ondernemer. ‘We hadden direct een vliegende start’, vertelt hij. ‘Het is gaan lopen en eigenlijk is het nooit meer rustig geworden.’
‘Niet te snel, niet te groot’
De vraag die Job het vaakst heeft gehoord in de eerste jaren? “Waar wil je naartoe met Brukoo?” Zijn antwoord: ‘Niet te snel, niet te groot. Nou, dat is allemaal niet gelukt’, lacht hij. ‘Maar weet je, ik vind het heerlijk zo. Ik heb me in de afgelopen jaren omringd met fantastische mensen. Zonder Peter van Dijk, Waldo Geenen en natuurlijk ook mijn compagnon Richard Kooi waren we nooit gekomen waar we nu zijn.’
Tekst gaat verder onder de foto
Job kan er zelf ook wel om lachen: ‘We zijn inmiddels al twee keer verhuisd.’ De start in januari 2021 was in een pand in Arkel, maar dat bleek al snel te klein. Een jaartje later vonden ze hun onderkomen in een nieuwbouwpand in Vuren. ‘Helemaal naar wens ingericht, met een ruim magazijn en een prachtig kantoor.’
Toch bleek ook dat niet genoeg voor de groeiende onderneming. ‘Sinds maart zitten we in Asperen, en dit pand voldoet aan alle eisen. En nee, verhuizen staat voorlopig niet meer op de planning’, zegt hij met een knipoog. ‘Het is ongelofelijk wat we in vier jaar hebben bereikt. Inmiddels werken we met 15 vaste krachten en een flinke groep zzp’ers.’
Trots
Job is trots op wat het landelijk opererende dakbedekkingsbedrijf al heeft bereikt. ‘Die groei ging bijna vanzelf. En ja, we willen zeker doorpakken. De grootste van Nederland worden hoeft echt niet, maar met zoveel mooie opdrachtgevers krijgen we er enorm veel energie van. En dat smaakt wel naar meer.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.