Het dak ging eraf in Café Gers! Eerder deze maand stond de populaire Rotterdamse band de Wannebiezz op het podium in Spijkenisse, en dat bleek een regelrechte voltreffer. ‘Het was stijf uitverkocht. Dit zijn de avonden waar je het voor doet’, zegt eigenaar Dirk-Jan Deelen. ‘Geweldige livemuziek, een dj, en een zaak bomvol blije mensen. Dat is waar ik als horecaondernemer gelukkig van word.’
We spreken Dirk-Jan kort na een ander hoogtepunt: zijn zoon studeerde af in bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit. ‘Ik kom net uit het Luxor Theater’, vertelt hij. ‘Echt prachtig geregeld door de universiteit. Ze hebben er een mooie avond van gemaakt voor die afgestudeerde studenten. En natuurlijk ben ik ongelooflijk trots op mijn zoon.’
Maar terug naar Gers, waar de wintermaanden bol staan van de livemuziek. ‘Elke zondag hebben we live-optredens, heel uiteenlopend. Een paar dagen geleden was er een coverband met vooral eighties-hits, en komende zondag komt er iets met meer soul en funk. Denk aan de sfeer van The Supremes. Dat is juist zo leuk: variëren. Het werkt ook echt, want mensen blijven terugkomen. Als een band goed bevalt, boeken we ze opnieuw, maar niet té vaak. Het moet speciaal blijven.’
Tekst gaat verder onder de foto
Mutsen en hoodies
De Wannebiezz maakten deze maand hun debuut in Gers. ‘We hebben de kaartverkoop online gedaan en het was heel snel uitverkocht. Hoe gaaf is dat? Je bedenkt iets, en het werkt! Dat soort avonden geven me zoveel energie. En weet je wat ook leuk is? Deze winter verkopen we Gers-mutsen en hoodies met ons logo. Hoe tof is dat!’
Livemuziek is een vast ingrediënt bij Gers in de wintermaanden. ‘En op vrijdag en zaterdagavond draait er tot 04:00 uur standaard een dj’, vertelt Dirk-Jan. ‘We organiseren ook al jaren een foute kersttruienborrel, inmiddels een klassieker. Met de feestdagen hebben we een 16+ feest. Ik vind onze feesten in de winter juist ontzettend leuk. Je kunt echt een magische sfeer creëren, lekker knus en gezellig. En Gers is sinds vorige week helemaal in kerstsferen.’
Dirk-Jan is een bekende naam in de horeca, met ruim 25 jaar ervaring. Hij stond jarenlang als zanger in de Skihut in Rotterdam. Toch pakt hij de microfoon in zijn eigen zaak maar zelden. ‘Heel soms doe ik een paar nummers, maar eigenlijk nodig ik liever bandjes uit.’
Tekst gaat verder onder de foto
Fontaines D.C.
Dat Dirk-Jan van alle markten thuis is, blijkt wel als hij vertelt over zijn liefde voor alternatieve muziek. Zo bezocht hij onlangs een concert van de Ierse postpunkband Fontaines D.C. in de AFAS in Amsterdam. ‘Totaal anders dan wat ik hier organiseer, maar ik vind dat fantastisch. Eerst ergens lekker eten en dan losgaan bij zo’n band, dat is echt mijn ding.’
‘Soms organiseer ik in Gers ook wat alternatievere avonden, maar ik weet wat het beste werkt. Commerciëlere muziek trekt gewoon een breder publiek, en daar draait het uiteindelijk wel om.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.