Rogier van Heeswijk van RoX Legal heeft jaren gezocht naar dat ene bijzondere exemplaar: de gele Alfa Romeo uit het legendarische televisieprogramma Uhh… Vergeet je tandenborstel niet! uit de jaren negentig, gepresenteerd door Rolf Wouters. En ja hoor, Rogier heeft een neus voor dit soort dingen – hij vond hem! ‘Ik heb altijd van die auto gehouden. Hij is mooi van lelijkheid.’
Jarenlang zocht Rogier, vastbesloten de iconische Alfa ooit in zijn bezit te krijgen. ‘Al tien jaar vertel ik mijn vrouw erover. Ik vond dat programma van Rolf Wouters helemaal niet zo bijzonder, maar ik was wel weg van die auto.’
En nu is het zover. Niet zomaar een Alfa, maar dé Alfa van Uhh… Vergeet je tandenborstel niet! ‘En die is nu van mij! Ik vond ‘m bij een handelaar in ’t Gooi en haalde hem voor een mooi bedrag binnen.’
Tekst gaat verder onder de foto
Werk aan de winkel
Maar, zo vertelt Rogier, is er wel werk aan de winkel. ‘Hij heeft wat aandacht nodig, ja’, geeft de Rotterdamse notaris toe. ‘Er is wat achterstallig onderhoud. Ik laat hem helemaal opknappen bij Autobedrijf Brinkman van Jan Brinkman. Hij is specialist in Alfa Romeo’s en klassieke wagens. Een echte vakman!’
Jan en Rogier kennen elkaar al jaren en delen een passie voor auto’s, al is hun smaak niet helemaal hetzelfde. ‘Rogier houdt van veel verschillende modellen, zijn smaak is ruimer’, vertelt Jan. ‘Mijn liefde beperkt zich vooral tot Alfa’s uit de jaren zestig en zeventig. Maar we kruisen elkaars pad regelmatig.’
Volgens Jan is het een bijzonder exemplaar. ‘Het is een gelimiteerd model Alfa Romeo, zowel in coupe- als cabrio-uitvoering. Er zijn er niet veel van, dus ze zijn ontzettend exclusief. Als wij de auto hebben opgeknapt, heeft Rogier echt iets heel bijzonders.’
Tekst gaat verder onder de foto
Uitgebreide collectie
Jan heeft zelf een uitgebreide collectie Alfa Romeo’s en heeft er al talloze voor klanten opgeknapt. ‘Die van Rogier staat niet op mijn bucketlist, zeg ik eerlijk. Hij is iets te modern voor mijn smaak. Maar ik heb wel een Alfa Romeo Giulia Sprint GT, een schitterend model uit de jaren zestig.’
‘Wat ik zo mooi vind aan die Giulia is de perfecte balans. De verhoudingen kloppen precies. Het zijn auto’s die nog steeds geweldige rijeigenschappen hebben en die prima mee kunnen in het huidige verkeer. Er zijn zoveel andere mooie modellen, maar eerlijk gezegd, die zijn voor mij financieel onbereikbaar, haha!’
Op vrijdag 12 september 2025 organiseert Rogier van Heeswijk weer de Rotterdamse Vastgoed Rally. Een jaarlijks evenement voor vastgoedliefhebbers in Rotterdam en omstreken. Tijdens dit evenement komen professionals uit de sector samen voor een dag vol plezier, netwerken en natuurlijk een beetje competitie. De Alfa Romeo van Rogier is in september ook te bewonderen.
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Vincent van Dordrecht & Rogier van Heeswijk (privé)
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.