De één, Jeroen Klop, kwam al op zevenjarige leeftijd in De Kuip, de ander, Bas Meijer, werd als Hagenees besmet met het Feyenoordvirus. En het mooiste van alles: ze komen niet alleen om de club aan te moedigen, het stadion is ook het werkterrein voor Jeroen en Bas van Aircon Klimaatbeheersing. ‘Wij zijn installatiepartner van De Kuip. Ja, heel bijzonder!’
‘De Kuip is een prachtige oude dame die wij een upgrade geven. Zo voelt het echt’, vertelt Jeroen enthousiast. ‘We zijn er ongelooflijk trots op. Meerdere keren per week werken we in het stadion als businesspartner van Feyenoord. Voor veel mensen een droom! Wij hoeven geen nieuw stadion. Natuurlijk brengt ouderdom uitdagingen met zich mee, maar De Kuip is een icoon.’
Jeroen was zeven toen hij voor het eerst in De Kuip kwam. ‘En zoals je vaak hoort: het was liefde op het eerste gezicht. Ik ging met mijn vader mee, het is religie voor me. Mijn geloof. En dat wordt van generatie op generatie overgedragen. Ik geef het nu weer door aan mijn kinderen. Dat is gewoon hoe het werkt. Dat is denk ik niets nieuws.’
Tekst gaat verder onder de foto
Supporter geworden
Voor Bas ging dat anders. ‘Ik ben Hagenees, opgegroeid met ADO Den Haag. Maar eerlijk gezegd is mijn liefde voor Feyenoord door de jaren heen echt gegroeid. Sinds we voor De Kuip werken en stoelen in het stadion hebben, ben ik een echte supporter geworden.’
‘Mijn vrienden zeggen wel eens: voor goed voetbal hoef je niet bij ADO te zijn. En ja, dat klopt. Maar als Feyenoord tegen ADO speelt, wordt het wel lastig voor me.’
Jeroen lacht: ‘Ik herinner me nog wel dat we samen bij Feyenoord-ADO waren. Het werd 0-3. Poeh!’ Bas: ‘Wesley en John Verhoek speelden die dag echt de wedstrijd van hun leven. Dat moet in 2011 geweest zijn.’
Tekst gaat verder onder de foto
Slot als voorbeeld
Dit seizoen draait Feyenoord moeizaam, maar de afgelopen jaren onder trainer Arne Slot waren voor veel supporters de mooiste ooit. ‘In die periode zijn we echt verwend’, zegt Jeroen. ‘Wat Slot presteerde met Feyenoord was indrukwekkend, dat kunnen wij ook zakelijk als voorbeeld nemen.’
Hoe? ‘Hij werd met minimale middelen kampioen van Nederland en bereikte de Champions League. Bij Aircon hebben we ook een team, een selectie van mensen die het maximale uit zichzelf moeten halen. We zorgen ervoor dat ze op de juiste plek zitten en het beste kunnen presteren.’ Bas: ‘En alles met een hoge intensiteit, ha ha!’
‘Maar serieus, voor onze jongens van Aircon is het geweldig om De Kuip als werkterrein te hebben’, zegt Bas. ‘Veel van hen zijn Feyenoordsupporter. De ene keer zijn ze bezig met onderhoud, storingen verhelpen of systemen vervangen, en de andere keer juichen ze voor Feyenoord.’
Tekst gaat verder onder de foto
Weer emotioneel
Hoogtepunten in De Kuip? Die zijn er genoeg, zegt Jeroen. ‘Voor mij was het kampioenschap in 2017, na 18 jaar, gigantisch. Dat blijft me altijd bij. Ik word er zelfs bijna weer emotioneel van. De UEFA-Cup winst in 2002 was ook een magisch moment, maar 2017 beleefde ik intenser.’
‘Toen Dirk Kuyt binnen de minuut scoorde tegen Heracles Almelo in de kampioenswedstrijd, rolden de tranen over mijn wangen. Feyenoord is sindsdien echt een professionelere club geworden. Dat bedrijven zich weer durven te binden aan de club is begonnen met dat kampioenschap, en heeft zich doorgezet, vooral met Slot aan het roer.’
En het mooiste Feyenoord-moment voor Bas? ‘Dat moet toch de landstitel in 2023 zijn. Wat Feyenoord onder Slot heeft laten zien was puur genieten. Echt kippenvel!’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.