Durven en moed tonen: dat is wat zowel Rotterdam als Willis kenmerkt. Stefan Weda, verantwoordelijk voor Willis in Nederland en België, verwoordt het treffend: ‘Bij ons spat het ervan af.’
Willis (voorheen WTW Corporate Risk & Broking) is een wereldwijde adviesorganisatie die data- en inzichtgedreven oplossingen biedt op het gebied van mensen, risico en kapitaal. In Nederland werken teams vanuit Amstelveen en Rotterdam. ‘De Rotterdamse mentaliteit past goed bij de kernwaarden van ons bedrijf: authentic, curious en bold,’ vertelt Stefan.
‘Vooral dat bold – stoer, durven en moed tonen – past bij ons. Ook bij mij: ik geef mensen veel verantwoordelijkheid, maar zeg ook tegen ze: zoek de randjes op en durf iets verder te gaan.’
Tekst gaat verder onder de foto
Bruistabletten
Bij Willis voelt Stefan veel ondernemerschap, ruimte en vrijheid. ‘Ik werk graag met mensen die energie brengen en er zin in hebben. Ik zeg ook altijd: we zoeken de bruistabletten en niet de zuigtabletten.’
’Bij ons spat het ervan af: we hebben echt gewoon veel lol in het bedrijf, we zijn ondernemend en sportief. We fietsen, padellen, golfen en hardlopen samen. Tijdens een recente salesdag vertelde de helft van het team vol enthousiasme over hoe zij buiten de lijntjes kleuren. Geweldig dat die mentaliteit resoneert.’
Een mooi voorbeeld van die ondernemende mentaliteit is het ontstaan van een shadow board tijdens het kerstontbijt voor jonge collega’s in Rotterdam. ‘Onze jongere collega’s vinden we belangrijk in het bedrijf. Ik zei: “Waarom geen jongerenbestuur naast ons managementteam?” Ik geloof dat jongeren anders kijken naar dingen dan ik als 55-jarige. Ze pakten het direct op en vormden een shadow board met vijf jonge collega’s die met ons meedenken over onze strategie en speerpunten. Ze brengen frisse ideeën, zoals initiatieven rond duurzaamheid en een stagemarkt voor studenten.’
Tekst gaat verder onder de foto
‘Niet de grootste, wel de beste’
Stefan is duidelijk over de ambitie van Willis: ‘We willen bouwen en groeien. Dus we blijven investeren, zeker in mensen. Niet om de grootste te zijn, maar wel de beste. Andere bedrijven hebben misschien wel 500 of 2.500 medewerkers. Fantastisch, maar dat wil ik helemaal niet.’
’Bij ons kent iedereen elkaar. We zeggen het eerlijk als iets goed gaat of beter kan. Geen pakken-cultuur, maar gewoon normaal doen. Dat no-nonsense, dat Rotterdamse, past bij ons. Daarom openen we binnenkort ook een nieuwe locatie in het hart van de stad – daar kijk ik enorm naar uit.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.