Als we Mira van der Linde bellen, hint ze met een glimlach dat ze jarig is. ‘Van der Linde Interieur ken ik al zo lang als ik leef, vandaag exact 53 jaar dus! Het familiebedrijf betekent ontzettend veel voor me. Ik ben er ongelooflijk trots op.’
In 2008 nam Mira, samen met zakenpartner Gerard van Dam, het roer van Van der Linde Interieur over. ‘We waren destijds allebei druk met de administratie. Gerard nog langer dan ik. Maar anderhalf jaar na mijn komst waren we ineens eigenaren. Dat was wel echt een sprong in het diepe.’
Toch was er voor Mira geen moment van twijfel toen de kans zich voordeed. ‘Mijn neven, nichten en broer hadden geen interesse in de zaak, maar toen de opvolging ter sprake kwam, zag ik het wel zitten. En Gerard was er ook helemaal voor, hij droomde al lang van ondernemerschap. Eigenlijk besloten we meteen: dit gaan we doen.’
Tekst gaat verder onder de foto
Leerzame periode
Het eerste jaar verliep voortvarend, herinnert Mira zich. ‘We namen een bloeiend bedrijf over, dat bijna 100 jaar bestond. Het jubileum vierden we al snel daarna. Fantastisch! Maar toen kwam de bankencrisis… dat was een heel ander verhaal.’
‘Het waren zware jaren’, zegt Mira. ‘Als startende ondernemer komt er opeens zoveel op je af. Een moeilijke maar tegelijkertijd ook ontzettend leerzame periode.’
‘Je gaat in gesprek met banken, je boort je netwerk aan, stuurt je personeel aan. En natuurlijk vraag je je soms af of je dit wel wilt, maar ergens twijfelde ik daar nooit écht over.’
Tekst gaat verder onder de foto
Iedere klant uniek
Het werk gaf Mira energie. ‘En dat is nog steeds zo. Geen dag is hetzelfde! Wij bedienen zowel particulieren als bedrijven, en iedere klant is weer uniek. Wat ik ook leuk vind: wij hebben geen vaste stijl. We zijn veelzijdig, kunnen iedereen bedienen. Dat maakt het juist zo boeiend!’
‘Van der Linde Interieur was vroeger echt een dorpswinkel, en de mensen uit de buurt komen nog steeds. Maar inmiddels werken we ook aan grotere projecten voor bedrijven. Die mix zorgt ervoor dat geen enkele dag hetzelfde is.’
Zoals Mira al aangaf, is Van der Linde Interieur een enorm belangrijk onderdeel van haar leven. ‘Ja, als klein meisje was ik elke zomer in de zaak van mijn vader. Hij werkte hard, was vaak weg, want in dit vak maak je lange dagen. Dat zag ik toen al.’
Tekst gaat verder onder de foto
Vanaf de zijlijn
‘Ik ben wel opgevoed met een interesse voor design. Die passie zat er al vroeg in, en eerlijk gezegd pluk ik daar nu nog de vruchten van. Ik kreeg het vak altijd van de zijlijn mee.’
Mira komt uit een ondernemende familie. ‘Mijn neven, nichten en broer hadden geen interesse in de zaak, maar vrijwel iedereen in de familie is ondernemer geworden. Mijn broer Robbert zit ook in de interieurwereld, en we vinden elkaar zakelijk. Heel leuk! Hij is bovendien een echte vakman.’
Heeft Mira nog wensen? ‘Wat ik het allerbelangrijkste vind? Dat klanten met plezier bij ons terugkomen. We streven altijd naar een 10 voor de klant. En als ze ons aanbevelen bij anderen en zeggen: “Dat is een leuke winkel in Bleiswijk”, dan is dat voor ons de motivatie om zo door te gaan.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.