Met een frisse blik en een duidelijke missie is Pieter Slingerland (47) onlangs gestart als Managing Director bij HNR | Het Nieuwe Recruitment. Zijn ambitie? HNR uitbouwen tot marktleider in inclusief en inventief recruitment. ‘Wij helpen bedrijven om talent te zien voorbíj het cv. De perfecte match draait om verbinding, groei en duurzaamheid.’
HNR zet sterk in op een persoonsgerichte en inclusieve benadering. ‘We kijken verder dan ervaring en diploma’s. Onze focus ligt op talenten die niet alleen passen bij de cultuur van een bedrijf, maar die ook bijdragen aan de toekomst’, vertelt Pieter.
Een bijzonder en onderscheidend onderdeel van HNR is het kennismaken via een wervingsexperience: een evenement waarbij bedrijven kandidaten ontmoeten zónder vooraf de cv’s te hebben gezien. ‘Zo krijgt iedereen een eerlijke kans. Of je nu 55+ bent, een andere culturele achtergrond hebt of een carrièreswitch maakt.’
Tekst gaat verder onder de foto
Persoonlijke match
Volgens Pieter zit het echte succes niet alleen in het vinden van kandidaten met de juiste vaardigheden, maar veel meer in de persoonlijke en culturele klik. ‘80 procent van de mensen verlaat een bedrijf niet vanwege de functie, maar vanwege een mismatch in bedrijfscultuur. Tóch ligt de focus in recruitment vaak nog op het cv. Daar verbaas ik mij over.’
De samenwerking met Franklin den Bleker, oprichter van HNR én zusterbedrijf NXS (gericht op C-level functies), inspireert hem in hoge mate. ‘Franklin staat voor vrijheid, lef en vernieuwing. Die waarden zitten in het DNA van beide recruitmentbureaus. Vrijheid betekent ruimte voor creativiteit, lef is het durven verleggen van grenzen en vernieuwing betekent altijd vooruit willen.’
Dit zie je terug in de aanpak van HNR: ‘We organiseren binnenkort een wervingsexperience in het stadion van SC Heerenveen. Kandidaten gaan op de tribune speeddaten met bedrijven. Dát is recruitment anno nu!’
Tekst gaat verder onder de foto
De perfecte match
Pieter tot slot: ‘Het mooiste compliment is als een klant zegt: “We hebben iemand aangenomen die we zelf nóóit hadden uitgenodigd.” Dát is waar we het voor doen: bedrijven helpen out-of-the-box te denken en zo verrassend sterke matches te maken.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.