‘Wat ik het allerleukste vind aan mijn werk? Mensen helpen’, zegt Tony Mastrantuono van Auto Hoogenboom. ‘Ik zit echt in een blij-maak-business! Het is geweldig om mensen met een glimlach te ontvangen, want die glimlach krijg je vaak ook weer terug. Als je mensen zich op hun gemak laat voelen, zowel bij jou als in het bedrijf, heb je al een enorme stap gezet. Gastvrijheid is het sleutelwoord.’
Tony is een bekend gezicht in Rotterdam en omstreken. Na zijn werk bij Rotterdam Topsport en het Bilderberg Parkhotel Rotterdam, is hij nu alweer bijna vijf jaar terug bij Auto Hoogenboom. ‘Aan het eind van dit jaar tel ik, inclusief mijn eerste periode, vijftien jaar bij dit bedrijf. En ja, daar ben ik best trots op!’
‘Het hotelleven heeft me veel gebracht. Het was een geweldige tijd, met een netwerk dat ik nu meeneem naar een onderneming als Auto Hoogenboom. Dit is een fijn bedrijf om voor te werken. Recht door zee. Heel Rotterdams, eigenlijk!’
Tekst gaat verder onder de foto
Audi Driving Experience
Als Brand Ambassador voor Audi is Tony helemaal op zijn plek bij Auto Hoogenboom. ‘Ik ben een autofiel. Audi heeft iets magisch. Die passie probeer ik over te brengen op onze relaties. Vorige week waren we bijvoorbeeld in Saalbach voor de Audi Driving Experience, met een gemêleerd gezelschap van relaties. Daar laat ik mijn enthousiasme spreken, het avontuur van autobeleving!’
Voor Tony draait het echter om meer dan dat. ‘Ik wil mensen verder helpen en adviseren. Mijn insteek is nooit om iets te verkopen, dat komt later wel, maar om echt te luisteren en verbindingen te maken. Dat is wie ik ben. En dat past bij het ondernemende Rotterdam.’
‘Ik vind het altijd leuk om te weten wat er speelt bij andere ondernemers, en dat is denk ik wel het gevoel dat heerst in deze stad.’
Tekst gaat verder onder de foto
90 jaar
Auto Hoogenboom viert dit jaar zijn 90-jarig bestaan. ‘Het werd ooit opgericht door Piet Hoogenboom. We begonnen met het verkopen van onder meer Volkswagen kevers. Prachtig! Dit bedrijf is echt een warm bad. Ons team is een afspiegeling van Rotterdam. En bij de directie is de deur altijd open. Zo creëren we een sfeer waarin we weten wat we aan elkaar hebben.’
‘De wereld verandert snel. Elektrificatie, hybride auto’s, lease-a-bike, het is topsport om daarin het juiste advies te geven. Het is een avontuur, en dat maakt ons vak zo boeiend. Want een auto is emotie. We willen altijd een stap voor zijn. Als een klant iets vraagt, willen wij het antwoord al hebben. Dat is in sommige cases ook voor ons een stevige challenge.’
En die vragen komen ook vaak Tony’s kant op, vooral als hij zich begeeft in het Rotterdamse netwerk. ‘Ik draag een Audi-pet, maar natuurlijk ook een Auto Hoogenboom-pet. Als iemand geïnteresseerd is in een Volkswagen of Seat, zorg ik dat diegene met de juiste collega’s in contact komt. Netwerken is zoals een relatie: investeren in elkaar, met aandacht en liefde. En dat is precies hoe ik het Rotterdamse netwerk zie.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.