Nathan de Ridder voelt zich voor de volle 100% thuis in de dynamiek van facilitaire dienstverlening. Als Directeur PPS, Management & Advies bij Facilicom Solutions, onderdeel van Facilicom Group, stuurt hij een breed scala aan professionals aan en zorgt hij ervoor dat opdrachtgevers en consultants succesvol samenwerken. Wie is deze nieuwe partner van Rotterdamse Zaken?
Nathan groeide op in Gorinchem en is tijdens zijn studie gaan wonen in de stad waar zijn hart ligt, Rotterdam. Tijdens zijn studententijd aan de Hogeschool Rotterdam en Erasmus Universiteit ontdekte hij zijn passie voor leidinggeven. ‘Ik was aanvoerder van mijn hockeyteam, vond het fijn om teamgenoten te motiveren,’ vertelt hij. Zijn eerste ervaring in de facilitaire wereld kreeg hij tijdens een stageweek bij zijn oom Kees, facility manager bij De Goudse Verzekeringen. Daar zag hij hoe divers en uitdagend dit vakgebied is.
Toen hij na zijn studie een baan zocht, kwam Facilicom Group in beeld. ‘Facilicom Group bood een traineeship aan dat me direct aansprak: “Een vliegende start en leidinggeven vanaf dag één.” Dat bleek een gouden match. Inmiddels werk ik al veertien jaar bij Facilicom, waarin ik verschillende functies bekleedde en groeide tot de strategische positie die ik nu heb.’
Tekst gaat verder onder de foto
Pijlers
In zijn rol als directeur is Nathan verantwoordelijk voor twee grote pijlers: PPS (Publiek Private Samenwerking) en Management & Advies. Van scholen tot rechtbanken als kantoorgebouwen. Nathan is eind- verantwoordelijk voor het totaal-beheer van gebouwen en diensten in deze projecten, meestal voor 20 tot 30 jaar.
‘Met als doel ervoor te zorgen dat de gebouwen goed blijven werken voor onze opdrachtgevers, met als meest recente project Rechtbank Amsterdam.’
Bij Management & Advies staat snelle en flexibele inzet van facilitaire professionals centraal. ‘We zorgen dat interim-managers, inkopers en huisvestingexperts direct kunnen instromen bij bedrijven die behoefte hebben aan tijdelijke projectmatige ondersteuning en advies. Vandaag een probleem, morgen opgelost!’
Tekst gaat verder onder de foto
Groei
Nathan is trots op de groei die ze met het bedrijf hebben doorgemaakt: ‘De focus waarin “de consultant centraal” staat is aangeslagen, waardoor ons team met 40% is gegroeid naar 50 consultants. Dit principe is geen hol begrip, zo bieden wij uitdagende opdrachten en hebben wij een intensief programma op persoonlijke ontwikkeling en onderlinge verbinding!’
Daarbij blijft één principe overeind: ‘We leveren wat we beloven aan onze consultants en onze opdrachtgevers. En als we iets niet kunnen, zeggen we dat eerlijk. Nee verkopen hoort er soms ook bij.’
Als echte Rotterdammer houdt Nathan van directheid en actie. ‘Ik ben benaderbaar en een verbinder pur sang, – dát is hoe ik werk.’ Met wie zou hij graag een kop koffie drinken binnen het netwerk? ‘Hij zit niet in het netwerk, maar met Nick Hillebrand van JEX. Geweldig hoe hij zijn bedrijf heeft opgebouwd.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.