Op zondag 13 april staat #demooiste weer op de agenda: de NN Marathon Rotterdam. Duizenden atleten doorkruisen de stad op weg naar de finish op Coolsingel! Van wereldtoppers die de marathon in twee uur (!) voltooien, tot de vele recreanten die ook hun eigen topprestatie leveren. Sommigen lopen voor de uitdaging, anderen ter nagedachtenis van een geliefde of om geld in te zamelen voor een goed doel. Wat hun motivatie ook is, iedereen heeft zijn of haar persoonlijke verhaal.
In aanloop naar de marathon kijken we vooruit met partners van Rotterdamse Zaken die half april ook aan de start staan, tussen al die duizenden deelnemers. We trappen deze rubriek af met Jeroen Loomans van SIGN-PARTNERS, dé specialist in bewegwijzering, gevelreclame, reclamedoeken en autobelettering.
Hoe vaak heb je de marathon van Rotterdam gelopen?
‘Dit wordt mijn eerste én laatste marathon, ha ha! Ik heb het 40 jaar lang overwogen, maar nu had ik eindelijk tijd om te trainen. Ik loop voor Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa) en heb in de afgelopen periode ook geld ingezameld. Ik combineer mijn doel met een goed doel!’
Tekst gaat verder onder de foto
Waarom loop je de marathon?
‘Als Rotterdammer moet je dit een keer gedaan hebben, vind ik. Ik ben nu nog fit. Deze marathon is gewoon uniek! En op mijn 63ste deze uitdaging aangaan, dat voelt toch bijzonder. De sfeer, de energie van de stad, de mensen langs de kant. Als toeschouwer geniet ik er ook altijd van. Maar nu dacht ik: “Dit is het moment!”’
Wat is je mooiste herinnering aan de marathon van Rotterdam?
‘Ik heb de kwartmarathon al vijf keer gelopen, en de sfeer is altijd geweldig. Het is de sfeer die me bijblijft, niet één specifiek moment, maar het gevoel van samenkomen met duizenden anderen, allemaal met hetzelfde doel. Daar wil je gewoon onderdeel van zijn.’
Het mooiste stuk van het parcours?
‘Dat is makkelijk: de Erasmusbrug! Zowel heen als terug. En natuurlijk De Gele Kanarie, daar is het altijd enorm druk.’
Tekst gaat verder onder de foto
Wat betekent Rotterdam voor jou?
‘Rotterdam is mijn thuis. Ik ben hier geboren en getogen. Hoewel ik nu niet meer in de stad woon, blijft Rotterdam altijd mijn thuisbasis.’
Heb je een richttijd?
‘Ik heb geen echte richttijd, maar ergens rond de 4:30 zou mooi zijn. Het gaat vooral om de ervaring en het uitlopen van de marathon. Mijn familie en vrienden staan langs de kant. Natuurlijk kijk ik uit naar het moment zelf, straks in april, maar ik moet zeggen: ik zie wel op tegen de laatste loodjes. De intervaltrainingen en opletten op je voeding en je tijd goed indelen. Dat vraagt wel wat van je. Maar goed, ik wil het gewoon doen. Ik wil deze marathon gewoon afvinken!’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.