Roy Hilgers, oprichter van Florijn Tours, is een Rotterdammer in hart en nieren. Wanneer hij begint te praten, komen de mooiste verhalen naar boven. En aangezien hij vaak onderweg is, zijn dat vooral de verhalen van de mensen die hij tegenkomt. ‘Ik heb echt alle straatstenen van Rotterdam wel een keer aangeraakt’, lacht hij.
‘Ik ben nu 47, maar toen ik begon was ik 18, als taxichauffeur bij John van Dijk. Een jaar daarvoor was ik al van school gegaan, dat was echt niks voor mij.’
Hij vertelt over de weg die hij heeft bewandeld naar Florijn Tours. ‘Jaren geleden was ik manager bij een uitzendbureau. Weet je dat pand van Verstegen? Daar zat de RTC ook, en zo kwam ik in contact met die mensen. Daar heb ik een tijd gewerkt. En één ding viel me al snel op: als je je anders gedraagt dan anderen, netjes gekleed bent en op tijd komt, kun je je eigen agenda vullen. Na twee jaar in de taxi had ik een enorme klantenkring opgebouwd.’
Tekst gaat verder onder de foto
Bijzondere ontmoeting
Een bijzonder moment uit die tijd blijft hem altijd bij. ‘Ik kreeg een opdracht om op zondagochtend om 11 uur in Haarlem te zijn. Dus ik vertrok op tijd, want je weet nooit wat je onderweg tegenkomt. Maar ik kwam veel te vroeg aan.’
‘Op de afgesproken locatie komt er een man met een tulband en een lange jurk aan. Bleek het een Indiase priester te zijn die in Rotterdam bij Hofplein een kantoorpand ging inzegenen. Hij vroeg of ik een uurtje wilde wachten. Natuurlijk deed ik dat.’
‘Een uur later komt hij naar beneden, samen met een man. Bleek dat de man Lakhsmi Mital was, een van de rijkste mensen ter wereld. Voor hem heb ik uiteindelijk tien jaar gewerkt en ontzettend veel geleerd. Over topservice, hoe alles het neusje van de zalm moet zijn.’
Tekst gaat verder onder de foto
Focus op één ding
Toen het bedrijf van Mital Rotterdam verliet, besloot Roy voor zichzelf te beginnen. ‘Ik werkte vanuit de RTC voor hem, en in 2017 begon ik Florijn Chauffeurs. Mijn filosofie was simpel: focus op één ding. Dus wat doe je dan? Ik richtte me op de hotelwereld. Ik liet een app ontwikkelen, we begonnen met het Mainport Hotel, en drie maanden later werkten we al voor 17 hotels. Daarna kwamen er steeds meer grote bedrijven bij.’
‘Waarom zijn we zo gegroeid? Heel simpel: wij ontzorgen bedrijven op het gebied van vervoer. Wij bieden vijfsterrenservice. Een vijfsterrenhotel wil ook dat iemand terugkomt, en dat willen wij ook. Wij zien onszelf als een verlengstuk van die service.’
Tekst gaat verder onder de foto
Hoogwaardig groepsvervoer
Florijn bestaat inmiddels uit twee takken: Chauffeurs en Tours. ‘De afgelopen jaren kreeg ik steeds meer aanvragen voor grotere groepen. Toen dacht ik: “Ik ga onderzoeken hoe ik een busonderneming kan starten.” Dus ik haalde mijn papieren en begon met een busje voor 19 personen. Inmiddels hebben we bus vijf en zes besteld, en het gaat boven verwachting goed.’
‘Florijn Tours is gespecialiseerd in kwalitatief hoogwaardig groepsvervoer voor het hogere en zakelijke segment. We verzorgen ook vervoer voor schoolreizen, bruiloften en excursies. Deze tak willen we verder uitbreiden. Ik kom graag in contact met partners van Rotterdamse Zaken om de mogelijkheden te bespreken. We rijden door heel Nederland, maar Rotterdam is onze basis. En dat blijft zo, als echte Crooswijker!’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.