Vanaf zijn 16e is Raymond van Loon al werkzaam in de wereld van isolatie. Inmiddels is hij CEO van ISOPARTNER, in Nederland marktleider op het gebied van technische isolatie. ‘Dit is echt het verhaal van de kleine jongen die groot werd.’
Rotterdammer Raymond – 60 jaar, getrouwd en inmiddels opa van twee kleinkinderen – werd geboren in Crooswijk en is opgegroeid op Rotterdam-Zuid, naast de Kuip. Als jochie van 16 jaar begon hij met werken bij een aannemersbedrijf in de isolatie. ‘School was wat lastig toen ik 16 was, dus ben ik maar gaan werken bij het bedrijf waar mijn vader ook werkte. Ik begon als leerling-isoleerder in de scheepsbouwreparatie en later naar de nieuwbouw, warmtekrachtcentrales, petrochemie en meer.’
‘Na bijna 20 jaar besloot ik toentertijd de andere kant van ‘isolatie’ op te zoeken. Sinds 2002 ben ik gaan werken als sales manager bij een bedrijf gespecialiseerd in de distributie van isolatiematerialen. Het bijzondere hiervan is dat dit bedrijf nu een van de fusiebedrijven is van ISOPARTNER Nederland. Een mooie carrière van isoleerder, verkoper thermische isolatiematerialen, divisiemanager, locatiemanager naar CEO ISOPARTNER Nederland.’
Tekst gaat verder onder de foto
Zes vestigingen
ISOPARTNER Nederland is sinds 2023 een fusiebedrijf en maakt deel uit van ondernemingsgroep IPCOM NV. IPCOM is met een buy-and-build strategie een ambitieuze en snelgroeiende Europese groep van bedrijven die zich richt op de distributie, conversie en productie van isolatieoplossingen. ‘Dat kan brandwerend, akoestisch of thermisch zijn in heel veel sectoren, zoals de bouw, automotive, industrie, machinebouw, marine, offshore, scheepvaart, medische sectoren.’
ISOPARTNER heeft zes vestigingen, waaronder in Schiedam, waarvan er drie locaties productiefaciliteiten hebben. In totaal heeft het bedrijf in Nederland meer dan 100 mensen in dienst. ‘In Nederland zijn wij by far de marktleider. Ons specialisme zit vooral in de combinatie van handel en productie gecombineerd met branchegerelateerde certificaten. Wij zijn een echte confectioneur met toegevoegde waarde.’
Tekst gaat verder onder de foto
Aan het roer
Als CEO staat Raymond inmiddels aan het roer van ‘s lands grootste speler op het gebied van technische isolatie. Zelf had hij dit nooit verwacht of een planning gemaakt om deze functie te ambiëren. ‘Ik zit al 43 jaar, mijn hele werkende leven, in de isolatie’, blikt hij terug.
‘Om de zoveel jaar kwam er steeds weer iets nieuws en ik groeide daarin mee. We werden in 2014 overgenomen door IPCOM, vanaf dat moment ben ik directeur geworden. En binnen IPCOM ook weer meegegroeid met de hele groep, waarin veel uitdagingen en ook veel mogelijkheden zijn.’
‘Ik heb veel bijscholing gehad, maar door alle ervaring en mijn werkethos – ik ben wel een ambitieus en competitief mens – uiteindelijk tot deze functie gekomen. En ja, ik vind het een mooie route, als ik het zo zelf mag zeggen. Een route waar ik supertrots op ben’, glundert hij. ‘Dit is echt het verhaal van de kleine jongen die groot werd.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.