Op zondag 13 april staat #demooiste weer op de agenda: de NN Marathon Rotterdam. Duizenden atleten doorkruisen de stad op weg naar de finish op Coolsingel! Van wereldtoppers die de marathon in twee uur (!) voltooien, tot de vele recreanten die ook hun eigen topprestatie leveren. Sommigen lopen voor de uitdaging, anderen ter nagedachtenis van een geliefde of om geld in te zamelen voor een goed doel. Wat hun motivatie ook is, iedereen heeft zijn of haar persoonlijke verhaal.
In aanloop naar de marathon kijken we vooruit met partners van Rotterdamse Zaken die half april ook aan de start staan, tussen al die duizenden deelnemers. Vandaag doen we dat met Corné de Ruiter, Senior Project Manager bij EMboost.
Hoe vaak heb je de marathon van Rotterdam al gelopen?
‘Dit wordt pas mijn eerste marathon. Ik heb wel twee halve marathons gelopen, eentje in Zwolle en eentje in Utrecht. Maar dit is de allereerste keer dat ik de hele ga lopen. Het moet maar een keer gebeuren, dacht ik!’
Tekst gaat verder onder de foto
Waarom loop je de marathon?
‘Eigenlijk om een keer alles uit mezelf te halen. Om een doel te hebben om naartoe te werken. Je weet wat er in het verschiet ligt op 13 april. Vier collega’s van EMboost lopen trouwens de kwartmarathon, om geld in te zamelen voor Stichting Support Casper.’
Wat is je mooiste herinnering aan de marathon van Rotterdam?
‘Die heb ik nog niet echt, eigenlijk. Het zijn vooral de verhalen van anderen die ik gehoord heb. Mijn broer heeft de kwartmarathon gelopen en een vriend de hele marathon. Ze zeggen allemaal dat het een waanzinnige ervaring is. Zelf ben ik geen Rotterdammer, ik kom uit Emmeloord, maar heb wel twee jaar in Rotterdam gewoond, vlakbij Zuidplein. Dus het voelt wel bijzonder om daar straks te lopen, op plekken die ik goed ken. Ik ben vooral benieuwd hoe het zal zijn met al die mensen langs de kant. Familie, vrienden en collega’s van EMboost zullen daar zeker staan. Vroeger fietste ik over de Erasmusbrug naar mijn werk in de stad. Over twee weken loop ik eroverheen met duizenden mensen. Heel bijzonder.’
Het mooiste stuk van het parcours?
‘Ik verwacht dat het einde van de marathon het mooiste moment zal zijn. Dan zit je er helemaal doorheen, en moedigt iedereen je langs de kant aan. Ik denk dat die energie van het publiek je echt op de been houdt. Over het Kralingse Bos hoor ik altijd dat het een nachtmerrie is. Daar ben je echt op jezelf aangewezen. Maar als je eenmaal voorbij het bos bent, word je weer gedragen in de laatste kilometers. We gaan het zien!’
Tekst gaat verder onder de foto
Wat betekent Rotterdam voor jou?
‘Hoewel ik niet uit Rotterdam kom, ben ik er natuurlijk regelmatig vanwege mijn werk bij EMboost. We zijn hospitalitypartner van Feyenoord, dus Rotterdam is voor mij vooral werk en voetbal. Feyenoord speelt natuurlijk een grote rol, en veel van onze klanten komen ook uit de stad. Ik heb twee jaar met veel plezier in Rotterdam gewoond, maar in coronatijd ben ik teruggekeerd naar Emmeloord.’
Heb je een richttijd?
‘Ik mik op 4:15! In het begin dacht ik aan 4:30, maar dan loop je echt in een rustig tempo. Ik heb goed getraind en denk wel iets sneller te kunnen. Het liefst loop ik de marathon in 4 uur, maar ik ben bang dat ik dan te hard van stapel loop. Dus we houden het op 4:15.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.