Op 25-jarige leeftijd startte Lotte Faassen als zelfstandig interieurarchitect bij Studio de Blieck, het interieurbureau waar haar moeder eigenaar van is. Inmiddels is Lotte mede-eigenaar en werkt ze onder haar eigen naam Lotte Faassen x Studio de Blieck aan de meest spectaculaire high-end interieurprojecten. ‘Interieur heeft er altijd al ingezeten.’
Het interieurvak in? Als dochter van twee interieurarchitecten – toen Lotte drie jaar was, richtten haar ouders Kitsch & Kunst aan de Rotte op – wilde Lotte liever de modewereld in. ‘Omdat ik het zo gewend was wat mijn ouders hadden, wilde ik wat anders doen. Alhoewel’, bedenkt ze zich, ‘interieur heeft er eigenlijk altijd wel ingezeten. Ik was altijd al heel creatief. En verslaafd aan het spelletje The Sims.’
‘Ook grappig: op de lagere school was ik altijd bezig met woningen bekijken op Funda. Dan wilde ik bij wijze van spreken mijn moeder overtuigen waarom we in dat huis moesten gaan wonen: ik visualiseerde helemaal hoe alles eruit moest zien en waar dan vooral mijn trampoline kon staan. Nu pas ik dit toe in de projecten en visualiseer ik het volledige ontwerp.’
Altijd haar wens
Die projecten, het ontwerpen van persoonlijke interieurs, voert Lotte bij Studio de Blieck zelfstandig en onder haar eigen naam uit, Dat was altijd al haar wens. ‘Via een bijbaantje in de winkel van mijn vader kwam ik erachter dat klanten adviseren mij eigenlijk toch wel aantrok. Ik rolde de interieurwereld in bij een studio/winkel, waar ik veel leerde in de praktijk en mijn eigen stijl ontdekte.’
‘Toen ik 25 werd, heb ik de stap genomen om onder mijn eigen naam te werken. Ik wilde hoe dan ook voor mezelf werken. Dit doe ik nu alweer bijna 6 jaar en inmiddels ben ik mede-eigenaar van Studio de Blieck.’
Tekst gaat verder onder de foto
Eigen stijl
Als Lotte Faassen x Studio de Blieck – de ‘x’ is een knipoog naar de fashionwereld, waarmee een samenwerking wordt weergegeven – ontwerpt ze samen met het team van Studio de Blieck interieurs in haar eigen stijl. Die kan worden omschreven als warm, sereen en organisch. ‘Ik heb mijn eigen handtekening, daar komen mijn klanten inmiddels ook wel echt op af. Ik houd van natuurlijke materialen zoals hout en natuursteen.’
Lotte Faassen ziet ze als eigen merk, waarmee ze ook internationaal wil groeien en samenwerkingen wil oppakken met andere merken binnen de interieurbranche. ‘Uiteraard ook in combinatie met Studio de Blieck. We hebben een superleuk team. Natuurlijk was het in het begin wel spannend om als moeder en dochter samen te werken, want je blijft familie.’
‘Maar we hebben hele goede afspraken gemaakt en leren erg veel van elkaar. Het zakelijke stuk bijvoorbeeld heb ik echt van mijn moeder geleerd, daar is zij enorm goed in. Familie is een andere vertrouwensband, die is gewoon zo sterk. En dat werkt heel prettig.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.