Eindelijk eens echt resultaat halen uit alle online inspanningen? Online marketingbureau Lead Today regelt het voor B2B- en non-profitklanten. Oprichter en mede-eigenaar Robert de Boer: ‘Het einddoel vinden wij het belangrijkste: het bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen.’
‘Lead Today helpt bedrijven om digitaal te groeien’, vertelt Robert. ‘We helpen B2B-bedrijven in de zakelijke dienstverlening met leadgeneratie: het werven van potentiële klanten via met name online kanalen. En datzelfde doen we voor goede doelen, fondsenwerving dus.’ Voor B2B levert Lead Today diensten aan voornamelijk bedrijven in de IT, finance en vastgoed. ‘En denk bij non-profitorganisaties bijvoorbeeld aan DierenLot, Stichting AAP of Milieudefensie.’
Hij legt uit dat ze de non-profit zijn ingerold via een offline-bureau dat Lead Today had ingehuurd om de online kant te doen. ‘Bij goede doelen werken over het algemeen mensen met een groot hart, maar vaak zijn die minder commercieel ingesteld. Wij merkten dat onze wat strakkere en zakelijke houding goed aansluit. Juist goede doelen hebben baat bij een professionele blik op de verhouding tussen inspanningen en resultaat. Dat maakt ze succesvoller, waardoor ze meer impact kunnen maken. En onze aanpak werkt: bijna alle goede doelen die hier klant worden, komen via een ander goed doel.’
Tekst gaat verder onder de foto
Einddoel
Want hoewel B2B en non-profit twee totaal andere takken zijn, is die aanpak en het doel hetzelfde. ‘We hebben altijd de insteek dat alles wat we doen moet bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen van een klant. We maken niet zomaar een website of campagne omdat de klant het vraagt, maar we kijken altijd naar het waarom, voor wie het bedoeld is en wat het doel is.’
‘Je wil mensen op je website krijgen omdat ze dan iets goeds over je lezen of omdat ze zich dan melden als potentiële klant of donateur. Dat einddoel vinden wij het belangrijkste. Daarbij verzorgen we niet alleen de strategische kant, maar hebben we ook de online marketing en tech-kant in huis om het ook echt te regelen. Ook blijven we de klant 1 tot 3 jaar begeleiden om continu te optimaliseren.’
Tekst gaat verder onder de foto
‘Stay grounded’
Het managementteam van Lead Today bestaat uit drie personen: oprichter en mede-eigenaar Robert doet de saleskant, mede-eigenaar Mike Joppe is operationeel intern en financieel eindverantwoordelijk en Xanne Geers is hoofd strategie en accountmanagement. ‘Ons verdere team is jong en gezellig. We werken volgens drie kernwaarden: ‘stay grounded’, wat wil zeggen dat we met beide benen op de grond blijven staan. Het vakgebied is steeds technischer aan het worden, maar we houden alles begrijpelijk voor onze klanten.’
‘Dan hebben we ‘lead with knowledge’: we zijn zelf ontzettend gedreven door de nieuwste kennis en technieken en we vinden het leuk om onze klanten daarin mee te nemen. En onze belangrijkste waarde is ‘act now while thinking ahead’: eerst goed nadenken voordat we hard gaan rennen.’
’Daarbij houden we altijd de strategie in gedachten. Onze startpunt bij strategie is ook altijd een gesprek op directieniveau over de groeidoelstelling. Vanuit daar gaan we terugrekenen wat er aan online marketing zou moeten gebeuren. Daar gaan we echt heel ver in en dat kenmerkt ons ook wel.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.