De Kippenrenners. Zo heet Roparun Team 91, met Martijn ter Braak (Centercon) en Patrick Sol (Howden Nederland), beiden partners van Rotterdamse Zaken. Van 7 tot en met 9 juni storten zij zich vol overgave in de Roparun: een non-stop estafetteloop tussen Rotterdam en Parijs. ‘De ontlading bij de finish is echt met niets te vergelijken,’ vertelt Martijn.
Met de Roparun wordt zoveel mogelijk geld opgehaald om de levenskwaliteit van mensen met kanker te verbeteren. De Kippenrenners doen dat al veertien jaar met hart en ziel. De naam van het team komt niet uit de lucht vallen, legt Martijn lachend uit: ‘De Roparun is één grote chaos vol plezier, net een kippenhok! Na dagen lopen klets je als een kip zonder kop, maar bij de finish voel je je weer kiplekker. Zo simpel is het!’
In aanloop naar het evenement zijn alle teams druk bezig geld in te zamelen. Zo stonden Martijn en zijn teamgenoten onlangs in supermarkten in Numansdorp en Klaaswaal, waar ze boodschappen inpakten in ruil voor een donatie. ‘En dat tikte lekker aan,’ zegt hij tevreden.
Tekst gaat verder onder de foto
‘Iedereen kent de Roparun’
Ook Patrick, die zich dit jaar bij De Kippenrenners aansloot, hielp een handje mee. ‘Via een relatie kwam ik erbij. En ik dacht meteen: dit is geweldig. Sporten, én een prachtig goed doel: beter wordt het niet. Iedereen kent de Roparun!’
Patrick is een fanatieke hardloper; hij voltooide al meerdere marathons. ‘Toch hoor ik dat de Roparun een andere inspanning vraagt. Een marathon is fysiek zwaar, maar dit wordt vooral een mentale uitputtingsslag. Maar we weten waar we het voor doen!’
De Kippenrenners haalden vorig jaar maar liefst 36.000 euro op, een prestatie waar Martijn nog altijd trots op is. ‘In Zuid-Beijerland hebben we bijvoorbeeld bijgedragen aan de aanleg van een stiltetuin bij een hospice. Dat is echt prachtig.’
Tekst gaat verder onder de foto
Extra beladen
Het goede doel raakt de teamleden extra diep. ‘Iedereen kent wel iemand die met kanker te maken heeft,’ zegt Martijn. ‘Voor ons is het dit jaar extra beladen: ons teamlid Elly Korbijn-Vermaas overleed in maart aan kanker, slechts 49 jaar oud. Dat maakt deze editie nóg emotioneler.’
Tijdens de eerste bijeenkomst van De Kippenrenners voor de Roparun herkenden Martijn en Patrick elkaar ineens. ‘Zaten we daar, keken elkaar aan en zeiden tegelijk: “Hé, volgens mij kennen wij elkaar!”’ lacht Patrick. ‘We hadden elkaar ontmoet tijdens het Footgolf-evenement van Rotterdamse Zaken bij Golfcenter Seve.’
Steun De Kippenrenners
Het hardloopvirus zit diep, en gaat ook nooit meer weg’, vertelt Patrick. Ook Martijn is fanatieker dan ooit: ‘Ik sport bijna dagelijks en voel me topfit. Dit wordt alweer mijn zesde Roparun. Ik kijk er echt naar uit. Mijn eerste editie staat me nog helder voor de geest: toen we langs de Daniel den Hoedkliniek kwamen en de patiënten ons buiten stonden aan te moedigen. Daar hield bijna niemand het droog.’
Wil je De Kippenrenners steunen? Donaties zijn van harte welkom! Neem contact op met Martijn ter Braak via 06-11006327 of mail naar martijnterbraak@Centercon.nl. ‘Samen maken we er weer iets bijzonders van, voor een prachtig doel.’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Martijn ter Braak (privé), Patrick Sol (privé) & Vincent van Dordrecht
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.