Zaken doen?
Rotterdamse Zaken
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Dark Mode
Rotterdamse Zaken Logo
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Zoeken

  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
Rotterdamse Zaken
 
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
rotterdamse-zaken-logo

Alles of niets!

vrijdag 11 juli 2025

Agathe Doornenbal is sinds vijf jaar mede-eigenaar van Binnenstebuiten groei & ontwikkeling, een organisatie die zich richt op de ontwikkeling van mens en organisatie. Een verrassende stap voor iemand die het ondernemerschap jarenlang links liet liggen. ‘Ik heb over het ondernemerschap eigenlijk nooit nagedacht’, vertelt Agathe tijdens een lunch van Rotterdamse Zaken in Restaurant GOUD.

‘Het was van huis uit eigenlijk altijd: studeren, dan ga je werken. Een vaste baan was het hoogste goed.’

Jarenlang werkte ze met plezier als manager en directeur in loondienst. Toch bleef er iets wringen. ‘Ik kon mijn eigen creativiteit niet kwijt. En ik heb gewoon best goede ideeën, vind ik zelf. Ik wil eigenlijk altijd het liefst om de procedure heen, omdat ik heel erg resultaatgericht ben.’

Tekst gaat verder onder de video


Alle lusten en risico’s
Het zaadje voor ondernemerschap werd geplant door een oud-collega. ‘Die zei tegen mij: “Ik snap niet waarom jij niet gewoon gaat ondernemen.” Ja, ik had er echt nog nooit over nagedacht. Echt nog nooit.’

Toen Ruud van Wingerden en Miranda Valk, de andere twee eigenaren van Binnenstebuiten, haar benaderden, wist ze het: het zou alles of niets worden. ‘Ik kom niet bij jullie in dienst. Ik wil geen freelancer zijn. Dan wil ik meedoen, zei ik tegen Ruud en Miranda. Ik wil alle risico’s meedragen, maar ik wil ook alle lusten van het bedrijf. Ook mede-eigenaar zijn.’

De klik was er meteen. ‘We geloven heel erg in dat in ieder mens iets zit wat tot groei kan komen en tot bloei kan komen. En dat je ervoor hebt te zorgen dat je dat goed aanzet bij mensen.’

Tekst gaat verder onder de foto


Nieuw label
Na de zomer breekt voor Binnenstebuiten groei & ontwikkeling een spannende nieuwe fase aan: een rebranding van het merk, waarbij Agathes collega Maxime Tielman nauw betrokken is, én de lancering van een nieuw label.

‘Onze brand wordt op een nieuwe manier gepresenteerd aan de wereld’, zegt Agathe. ‘Het nieuwste merk richt zich eigenlijk iets meer op de jong professionals, jongentrepreneurs, de starters op de arbeidsmarkt. Wel met hetzelfde gedachtegoed, maar met een andere blik.’

Tekst: Cris Rolandus

Fotografie: Sylvia Kuiper

rotterdamse-zaken-logo

Rotterdamse zaken
Menu
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Privacy Policy
Categorieën
  • Nieuws
  • Longreads
 
  • Video's
  • Podcasts
Volg ons
© 2025 Rotterdamse Zaken
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}