Zaken doen?
Rotterdamse Zaken
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Dark Mode
Rotterdamse Zaken Logo
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Zoeken

  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
Rotterdamse Zaken
 
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
rotterdamse-zaken-logo

Grenzen verleggen

donderdag 17 juli 2025

Ruim een jaar geleden breidde Bernadette de Blieck met haar interieurbureau Studio de Blieck uit naar Spanje. ‘Je moet wel het vakantiehuisgevoel krijgen.’

‘Wij hebben zelf een appartement en een studio in Marbella’, vertelt Bernadette, die met Studio de Blieck aan de Bergse Linker Rottekade zit. ‘Maar sinds een jaar doen we ook buitenlandse projecten, met name in Spanje. Vooral voor bestaande klanten, omdat zij weten hoe wij werken en deze werkwijze ook prettig vinden.’

Ze is momenteel per maand zelf een week in Marbella, om daar een Spaans netwerk op te bouwen zoals ze dat in Nederland heeft. ‘Denk aan goede aannemers, stukadoors en tegelzetters.’


Vakantiehuisgevoel
Wie voor een optrekje in Spanje gaat, krijgt natuurlijk wel een mediterrane inrichting. ‘Het is gewoon niet leuk om een Nederlands interieur in een Spaans huis te maken. We streven naar een mediterrane uitstraling. Dat hoeft geen Ibiza-interieur te zijn, maar wel lekker licht. Je moet wel het vakantiehuisgevoel krijgen en het gevoel hebben dat je in een zuidelijk land bent.’

‘We vinden het ook belangrijk dat alles wat we in Spanje doen, zoveel mogelijk in het land van herkomst wordt gemaakt. Spanjaarden zijn enorm ambachtelijk: ze hebben bijvoorbeeld hele mooie marmersoorten voor vloeren en kunnen goed met hout overweg.’

Tekst gaat verder onder de foto


Spaanse ambachtelijkheid
Spaanse ambachtelijkheid voor de materialen dus, maar aan de Spaanse mentaliteit van ‘mañana mañana’ moest ze nog wel even wennen. ‘Wat wij proberen goed te doen is het managen van de verwachtingen van de klant. Ik ben zelf van de directe lijnen, snel en goed. Maar het vraagt om een iets andere benadering daar, minder direct en Rotterdams. Voordeel voor de klant is wel dat we alles hier in Nederland doen: natuurlijk gaan we een keer naar de locatie en lokaal spullen inkopen, maar verder maken we alle afspraken in Rotterdam.’

‘Ook het hele afbouwdocument – waarin tot en met de wc-hoogte aan toe staat – doen we in Rotterdam. Dat document wordt vertaald zodat ze het in Spanje ook kunnen lezen en het wordt daar op de muren geplakt zodat iedereen snapt wat ‘ie moet doen.’

Tekst gaat verder onder de foto


Echt ontzorgen
Bernadette wil uiteindelijk meer projecten in Spanje oppakken, zodat haar dochter Lotte Faassen – met wie ze Studio de Blieck heeft – het bedrijf in Rotterdam voort kan zetten. Omdat ze meer op locatie is, kan dat eventuele zorgen van klanten wegnemen.

‘Die moeten niet het gevoel hebben dat ze continu naar hun plek toe moeten. Want vaak zien ze er toch tegenop om iets in het buitenland te kopen. Wat ik ook snap, want vanuit Nederland heb je er weinig grip op. Maar wij proberen ze echt te ontzorgen. We zorgen dat we een aannemer aannemen die zijn werk goed doet en omdat ik er iedere maand ben, kan ik ook toezicht houden.’

Tekst: Laura Tenret

Fotografie: Sylvia Kuiper

rotterdamse-zaken-logo

Rotterdamse zaken
Menu
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Privacy Policy
Categorieën
  • Nieuws
  • Longreads
 
  • Video's
  • Podcasts
Volg ons
© 2025 Rotterdamse Zaken
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}