Wim Milder van Axoft IT & Telecom moet er niet aan denken om te stoppen wanneer hij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. Gelukkig duurt dat ook nog wel even. ‘Ik wil sowieso altijd bezig blijven,’ zegt hij. ‘Wat dat betreft wil ik het voorbeeld van mijn vader volgen. In maart is hij op 94-jarige leeftijd overleden.’
‘Toen hij 61 was, ging hij met de VUT, maar mijn vader heeft nooit achter de geraniums gezeten. Hij was altijd bezig, zo actief in het leven. Ik denk dat hij daarom zo lang gezond is gebleven.’
Tekst gaat verder onder de foto
Jong van geest
Ook Wim blijft bij Axoft jong van geest. Het bedrijf telt veel jonge medewerkers. ‘Ik denk dat wij, vergeleken met andere IT-bedrijven, juist veel jonge mensen een kans geven. Vaak begint dat met een stage, maar altijd met de intentie om een langdurige samenwerking aan te gaan. We willen dat ze bij Axoft uitdagingen en kansen zien. Dat zorgt voor een continue instroom van nieuwe collega’s.’
‘Met mijn inmiddels grijze haren ben ik wel een uitzondering aan het worden, maar joh, ik ben bezig aan mijn tweede jeugd’, lacht Wim. ‘Ik meen echt dat werken met een jongere generatie mij energie geeft. Als je al veertig jaar werkt, heb je bepaalde manieren van denken en doen ontwikkeld. Maar dat hoeft niet altijd de juiste manier te zijn.’
‘Jongere collega’s helpen mij om uit een tunnelvisie te stappen. Ze kijken met een frisse blik naar dingen. Op elke afdeling. Ik merk dat dat mij ook scherp houdt’, aldus de business director van Axoft.
Tekst gaat verder onder de foto
Hip kantoor
In een branche die nog steeds overwegend mannelijk is, vormt Axoft een positieve uitzondering. ‘Als mensen aan ons vak denken, IT, zien ze vaak mannen met cola en pizza voor zich. Maar ik vind dat wij juist hip zijn, we zijn allesbehalve grijze muizen. Een derde van onze medewerkers is ook vrouw. Dat is best uniek in de IT-wereld.’
Een wereld waarin je nooit bent uitgeleerd, weet Wim als geen ander. ‘Dat is echt zo. Kijk maar naar de ontwikkelingen op het gebied van AI. Maar eigenlijk is dat in deze sector altijd zo geweest: wat vandaag de standaard is, kan over zes maanden alweer compleet achterhaald zijn.’
Werken bij Axoft voelt voor Wim niet als werken. ‘Wij zijn geen traditioneel IT-kantoor. Onze inrichting is hotelchique, met een boutiquehotelachtige uitstraling. Dat draagt bij aan minder ziekteverzuim: mensen zijn hier op hun gemak. Ook gasten ervaren direct een warme sfeer. We nodigen relaties dan ook zoveel mogelijk bij ons uit. We willen laten zien wie we zijn en hoe we werken.’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Vincent van Dordrecht
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.