Zaken doen?
Rotterdamse Zaken
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Dark Mode
Rotterdamse Zaken Logo
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Zoeken

  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
 
Rotterdamse Zaken
 
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
 
rotterdamse-zaken-logo

Koptelefoon op, licht uit

donderdag 28 augustus 2025

Iedereen heeft wel dat ene nummer dat je meteen raakt. Muziek die je ontroert, troost biedt of je terugbrengt naar een onvergetelijk moment. In deze rubriek vragen we onze partners van Rotterdamse Zaken: van welk nummer krijg jij kippenvel?

Voor Dennis van der Maarel, directeur van Peak Value, speelt muziek een heel belangrijke rol in zijn leven. ‘Een nummer waar ik de laatste tijd vaak naar luister is Nightporter van Japan,’ vertelt hij. ‘Een beetje mysterieuze muziek, voor veel mensen onbekend. Als ik dat opzet, gaat het licht uit, koptelefoon op… en dan zit ik er helemaal in.’

Ook In a Lifetime van Clannad met Bono van U2 raakt hem telkens opnieuw. ‘Ik hoor dat nummer niet vaak, maar als het voorbij komt, ga ik er echt voor zitten.’

Tekst gaat verder onder de video


Platenspeler van ouders
De liefde voor muziek werd Dennis met de paplepel ingegoten. ‘Mijn ouders hadden een platenspeler. Ze luisterden altijd naar muziek. In de jaren zeventig hoorde ik The Beatles, Roy Orbison, The Beach Boys. Die liefde is altijd gebleven.’

Zelf begon hij op zijn elfde cassettebandjes te verzamelen. ‘Met muziek van U2, Simple Minds, The Cure en The Smiths. Bands uit de jaren tachtig waar ik nu nog steeds naar luister. Mijn muzieksmaak is heel breed. Ik ga ook al vanaf mijn achttiende ieder jaar naar North Sea Jazz!’

Dennis gaat nog regelmatig naar concerten. ‘Laatst was ik bij The Cult, maar ik ga ook graag naar nieuwe artiesten. Binnenkort naar Sven Hammond, samen met mijn vader van 81. Dat doen we al jaren. Geweldig toch om dat samen te doen? Hij vindt het nog steeds schitterend om naar een concert te gaan. En tegenwoordig gaan mijn kinderen ook regelmatig mee. Soms verbaas ik me over wat zij kennen via TikTok: laatst kwamen ze met Radiohead en Eurythmics… geweldig dat ze die oude muziek ontdekken. Daar word ik wel blij van.’

Tekst gaat verder onder de foto


Muziek delen
Met vrienden onderhoudt hij een groepsapp waarin muziek wordt gedeeld, oud en nieuw door elkaar. Thuis draait hij nog steeds vinyl. ‘Mijn eerste lp was Purple Rain van Prince. Die ligt hier nog altijd in de kast. Ik zet nog vaak een lp op.’

En dan is er nog dat ene lied van zijn club Sparta: ‘De Sparta Marsch,’ lacht Dennis. ‘Het mooiste clublied van Nederland.’

Tekst: Cris Rolandus

Fotografie: Vincent van Dordrecht

rotterdamse-zaken-logo

Rotterdamse zaken
Menu
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Privacy Policy
Categorieën
  • Nieuws
  • Longreads
  • Reizen
 
  • Video's
  • Podcasts
Volg ons
© 2025 Rotterdamse Zaken
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}