Laurens Verbeek kan het zich nog goed herinneren. Zijn eerste ontmoeting met Jimmy Karaaslan, eigenaar van Misura Sartoria, vond plaats in 1NUL8 aan de Meent. ‘Twee goede vrienden van mij zeiden: ga eens met Jimmy praten, hij zoekt iemand voor de marketing. Dat open gesprek gaf direct een goed gevoel’, vertelt Laurens.
Dat is inmiddels ruim zes jaar geleden. In de tijd die volgde groeide Laurens uit tot een van de vaste gezichten van Misura. ‘Ik kom uit een heel andere wereld’, zegt hij. ‘Dertien jaar in de horeca gewerkt, daarna kort actief geweest in de personal coaching. Totdat ik Jimmy ontmoette.’
Hij kende Misura toen nog niet. ‘Dit was mijn wereld helemaal niet. Al was ik wel altijd met kleding bezig, ik hield ervan om stijlvol gekleed te zijn. Sinds ik bij Misura werk, is dat alleen maar toegenomen. Misura is niet zomaar een winkel, het is een merk. Een Italiaans merk ook echt. Bijna alle stoffen komen van Italiaanse huizen. Hoe meer ik me in dat verhaal verdiepte, hoe bijzonderder ik het vond. We zijn écht specialist in maatkleding, maar ook in casual kleding.’
Tekst gaat verder onder de foto
Echte aandacht
De trots klinkt door in zijn stem. In 2023 breidde Misura de winkel aan de Hofbogen flink uit: van 120 naar 500 vierkante meter. ‘Wie hier binnenstapt, merkt meteen dat het anders is,’ vervolgt Laurens. ‘Een huiselijke sfeer, een bar als eyecatcher. Je krijgt eerst een kop koffie. Klanten zijn geen nummers bij ons. Je maakt een afspraak, wordt persoonlijk geholpen. Met échte aandacht. Dat is onze manier van werken. Het is een beleving.’
Kleding heeft sindsdien een andere betekenis gekregen voor Laurens. ‘Vroeger droeg ik weleens een pak, nu draag ik een Misura, handgemaakt! Ik vind het mooi om in pak door de winkel te lopen. Het hoort bij wie ik ben geworden. En een pak dragen is niet stijf, het is juist vrijer geworden. Dat zie je ook bij ons. Ik draag het ook gewoon op straat.’
Tekst gaat verder onder de foto
Open, eerlijk
Over die eerste ontmoeting met Jimmy in 2019 zegt hij verder: ‘Het was alsof we elkaar al jaren kenden. Open, eerlijk. Hij stelde de juiste vragen. Misschien hielp het dat we veel gemeenschappelijke vrienden hebben en van dezelfde leeftijd zijn. Al die raakvlakken maakten dat het paste.’
Laurens is inmiddels hét gezicht achter de marketing van Misura. ‘We doen veel om te groeien’, zegt hij. ‘Nieuwsbrieven, social media, continu bezig met traffic naar de winkel. Sommige mensen vragen of dat zin heeft. Natuurlijk heeft dat zin. Je moet blijven prikkelen, blijven verrassen. Met onze online activiteiten laten we onze volgers en klanten de Misura-beleving ervaren: van een espresso tot een heerlijke cannoli, en de warme sfeer van de winkel.’
‘Het mooiste aan dit werk is dat we een verhaal vertellen. Met Jimmy als gezicht, maar met iedereen die er deel van uitmaakt. En dat maakt het voor mij zo bijzonder.’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Misura Sartoria
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.