Gladiatoren aan de Maas. Het is een begrip in Rotterdam. Op een bijzondere locatie, een parkeerplaats van Rotterdam The Hague Airport, stond afgelopen zaterdag de tiende editie op het programma. ‘Het was wéér een gigantisch feest,’ zegt Rene Sekeris, partner van DVDW Advocaten en mede-initiatiefnemer van het boksevenement.
Een prachtige opbrengst voor het goede doel, tien bokspartijen tussen Rotterdamse ondernemers en heel veel gezelligheid. ‘In totaal waren er 1400 mensen en de opbrengst, 276.000 euro, was de hoogste ooit. Dit evenement leeft.’
Niet in de minste plaats voor de mensen die de ring betreden tijdens Gladiatoren aan de Maas. ‘Vergeet niet dat die ondernemers al acht of negen maanden in training zijn voor die ene partij in november. Je ziet gespannenheid op de gezichten, maar ook ontspannenheid. Zo van: ik mag, eindelijk!’
Tekst gaat verder onder de foto
Sfeer proeven
Een mooi moment vond een dag voor de tiende editie plaats. ‘We waren op vrijdag de tent aan het opzetten op het parkeerterrein en toen kwam Daan Moerman een kijkje nemen. Hij bokste de laatste partij zaterdag, zeg maar de hoofdpartij. Hij wilde alvast even sfeer proeven en de locatie zien. Daan was heel ontspannen, maar ook gefocust. En eigenlijk moet je dat ook zijn als je die ring instapt. Als je te gespannen bent, raak je je energie kwijt.’
Rene is zelf ook een boksfanaat. Hij traint al jaren op de Slachthuiskade in Crooswijk bij Van ’t Hof. ‘Daar trainden ook de boksers van Gladiatoren aan de Maas de afgelopen negen maanden. Ondernemers die allemaal boksten voor het goede doel, onder meer Stichting Mattie.’ Deze organisatie ondersteunt jongeren in Rotterdam met trainingen waarin boksen wordt gecombineerd met persoonlijke begeleiding.
‘Maar we kochten verder ook 150 dichtbundels van maag-darmchirurg Willem Hueting over Feyenoord: Chronische Liefde. Willem is echt een jongen van Zuid. De opbrengst van die bundels gaat naar onderzoek naar darmziekten. Zo ondersteunen we elk jaar ook weer andere mooie initiatieven’, legt Rene uit.
Tekst gaat verder onder de foto
Geweldig resultaat
Het concept van Gladiatoren aan de Maas staat als een huis, vertelt hij. ‘Natuurlijk probeer je altijd wel nieuwe elementen toe te voegen aan het evenement. Maar als je de reacties ziet, de lachende gezichten, dan zie je dat het werkt. We hebben altijd goede artiesten, geweldige catering van Van der Linde Catering, en de samenwerking met Rotterdam The Hague Airport en de gemeente Rotterdam was dit jaar ontzettend prettig.’
‘Op een luchthaven heb je te maken met veel veiligheidsrestricties, en dat is logisch. We stonden op P4, maar iedereen heeft enorm zijn best gedaan om het zo goed en soepel mogelijk te maken. Met een geweldig resultaat!’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Sylvia Kuiper
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.