Zaken doen?
Rotterdamse Zaken
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Dark Mode
Rotterdamse Zaken Logo
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Zoeken

  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
 
Rotterdamse Zaken
 
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
 
rotterdamse-zaken-logo

Even stilstaan is soms de snelste weg vooruit

woensdag 26 november 2025

Binnenstebuiten is al ruim zestien jaar ontwikkelpartner voor organisaties. Eigenaren Agathe Doornenbal, Ruud van Wingerden en Miranda Valk zijn zelf ook voortdurend in ontwikkeling. Tijd om stil te staan en die beweging van binnen naar buiten te brengen: met een website en huisstijl die past bij deze tijd en bij wie zij nu zijn.

‘Af en toe moet je aan je bedrijf werken en stilstaan bij je positionering’, verklaart Agathe. ‘De website past qua taal en uitstraling weer helemaal bij wie wij nu zijn. Het Rotterdamse bureau Depart heeft ons fantastisch geholpen om de essentie van ons bedrijf te doorgronden. En die kern te vangen in onze eigen taal: Rotterdams, warm, kort en bondig, met humor en recht door zee.’

‘Als ontwikkelpartner bieden wij elk bedrijf of team een eigen aanpak, omdat elke organisatie uniek is en een eigen dynamiek heeft’, zegt Miranda. ‘Gedurende het ontwikkelproces met Depart las Ruud ons herschreven merkverhaal aan ons team voor. De zin die mij meteen raakte was: “Wij komen binnen en helpen zo oplossingen en antwoorden naar buiten te brengen”. Want dat is precies wat wij elke dag opnieuw doen.’

Tekst gaat verder onder de foto


Eerlijke foto’s
De essentie van Binnenstebuiten is doorvertaald in design, kleurgebruik en fotografie. Zo werd ervoor gekozen het team eerlijk neer te zetten op de foto’s: geen filters of Photoshop. ‘We hebben het met veel klanten over de tussentijd’, vertelt Miranda, ‘de tijd waarin we nu leven en werken, waarin we merken dat onze huidige manieren van leiderschap, samenwerken en ondernemen niet meer passen, maar we ook nog niet hebben uitgevonden hoe het dan wel moet. De portretfoto’s vangen precies die tussenmomenten.’

Hoe de nieuwe stijl is ontvangen? Agathe: ‘Een klant van ons zei: gaaf, de look and feel past perfect bij het gastvrije, fijne gevoel dat je krijgt wanneer je bij Binnenstebuiten binnenstapt. Dat is natuurlijk precies wat we wilden.’ Miranda: ‘Het frappante is: het is maar een nieuwe huisstijl, maar voor ons voelt het alsof het bedrijf opnieuw geboren is.’

Tekst gaat verder onder de foto


Ruimte voor Rotterdam
De rebranding bracht Agathe, Ruud en Miranda een periode van reflectie: wat vinden zij nu zelf het allerleukste? ‘We willen meer met Rotterdam’, aldus Agathe.

‘We houden van deze stad, zijn niet voor niets gevestigd aan het Kralingse Bos en willen ons vaker inzetten voor Rotterdamse bedrijven en organisaties die vernieuwend en maatschappelijk verantwoord bezig zijn.’

Tekst: Laura Tenret

Fotografie: Sylvia Kuiper

rotterdamse-zaken-logo

Rotterdamse zaken
Menu
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Privacy Policy
Categorieën
  • Nieuws
  • Longreads
  • Reizen
 
  • Video's
  • Podcasts
Volg ons
© 2025 Rotterdamse Zaken
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}