Zaken doen?
Rotterdamse Zaken
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Dark Mode
Rotterdamse Zaken Logo
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Zoeken

  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
Rotterdamse Zaken
 
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
rotterdamse-zaken-logo

Complimenten voor het team

vrijdag 11 juli 2025

Hij staat meestal aan de andere kant van de camera. Maar nu, tijdens een lunch van Rotterdamse Zaken, staat Marcel Morcus zelf in de spotlights. De oprichter van het creatieve videoproductiebedrijf Mamascreen heeft intense maanden achter de rug. ‘Ik ben een paar maanden geleden voor de tweede keer vader geworden’, vertelt hij trots. ‘Het gaat supergoed.’

‘Het werk stond in de eerste weken op een iets lager pitje. In overleg met mijn vriendin was het fijner om een wat langere periode flexibel te kunnen zijn, dan kort een paar weken volledig thuis. Zo kon ik dus zowel betrokken blijven bij de zaak als wat langer ondersteunen en vooral genieten tijdens de kraamperiode.’

Wat hij in die weken merkte, was misschien wel het grootste compliment voor zijn team: ‘Ik heb gezien hoe het team het deed zonder dat ik er was, en ik wil ze een compliment geven, want ze hebben me daarin verrast.’

Tekst gaat verder onder de video


Veelzijdigheid
Mamascreen is al 18 jaar actief voor bedrijven, bureaus, televisie, muziekindustrie én whitelabel voor andere videoproductiebedrijven. In Nederland, maar ook ver daarbuiten. De komende vijf jaar wil Marcel vooral één ding vasthouden: veelzijdigheid.

‘Ik wil dat dit bedrijf, dat nu al het meest veelzijdige is, dat ook blijft. Dat is een dagelijkse uitdaging met alle ontwikkelingen die er met name op technisch gebied zijn. Als we over vijf jaar nog steeds vooroplopen met de nieuwste technieken en geen ‘dit kunnen wij niet’ hoeven te verkopen wat betreft bewegend beeld, dan ben ik heel trots.’

Tekst gaat verder onder de foto


Emotioneel
‘Een van de Rotterdamse opdrachtgevers is Erasmus MC, waarvoor we ook veel draaien in het Sophia Kinderziekenhuis. Als je dan van dichtbij ziet wat sommige andere mensen meemaken met hun kind in de eerste paar maanden, dan is dat echt niet voor te stellen. Als je dan zelf jonge kinderen hebt, komen die verhalen emotioneel nu wel extra hard binnen.’

In Restaurant GOUD van Herman den Blijker en Nick de Kousemaeker staat Marcel tegenover zijn eigen crew. ‘Ik vind het een supermooie locatie’, vertelt hij. ‘Ik was hier nog nooit geweest.’ En over het gesprek aan tafel: ‘Mensen geven aan het fijn te vinden met aardige mensen te werken. En dat is al een goed uitgangspunt.’

Tekst: Cris Rolandus

Fotografie: Vincent van Dordrecht

rotterdamse-zaken-logo

Rotterdamse zaken
Menu
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Privacy Policy
Categorieën
  • Nieuws
  • Longreads
 
  • Video's
  • Podcasts
Volg ons
© 2025 Rotterdamse Zaken
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}