Soms moet Ashley de Römph er wel om lachen. Als haar vader Paul, oprichter van Romex Investments, op vakantie is, kan hij zijn bedrijf maar moeilijk loslaten. ‘Als hij belt, vraagt hij niet: Hoe gaat het met jou? maar: Hoe gaat het met de zaak?’, lacht ze. ‘Nee hoor, zo erg is het ook weer niet. Maar dit bedrijf ís gewoon zijn passie.’
Stoppen? Dat ziet Ashley niet snel gebeuren. ‘Ik denk dat hij dat ook helemaal niet moet doen. Als hij stopt, valt hij in een zwart gat. Zolang hij gezond blijft, moet hij vooral lekker doorgaan. Dat vinden wij ook leuk en het houdt hem jong.’
Ashley is een van de drie kinderen van Paul die actief is in het familiebedrijf. Ook haar zus Lindsay en stiefbroer Mark zijn inmiddels vaste krachten binnen Romex, het bedrijf dat luxe en moderne recreatiewoningen en vastgoedprojecten ontwikkelt en verkoopt. ‘Het is een eer om hier te mogen werken’, zegt Ashley. ‘Zo voelt het echt. We hebben allemaal dezelfde drive: Romex nóg groter maken. We zijn nu actief in Oostenrijk, Frankrijk en Spanje, maar als je het mij vraagt, gaan we ooit de hele wereld over!’
Tekst gaat verder onder de foto
Totaal verschillend
Voor Ashley was het al op jonge leeftijd duidelijk: zij zou in het bedrijf van haar vader stappen. ‘Geen twijfel over mogelijk.’ Paul: ‘Ashley houdt van hard werken, Lindsay ook. Ik zag die drive en dat perfectionisme bij allebei al vroeg. En toch zijn ze totaal verschillend. Dat vind ik juist mooi.’
Ashley wist al snel dat ze bij Romex wilde werken, voor Lindsay lag dat eerst anders. ‘Zij riep vroeger regelmatig: Jij altijd met je bedrijf, pap. Zoek het lekker zelf uit, ik ga iets anders doen!’
Na de middelbare school volgde Ashley de Hoge Hotelschool, een periode waar ze met veel plezier op terugkijkt. ‘Ik zou het zó weer doen. Maar het was echt buffelen: lange dagen van vroeg tot laat. Op vakantie gaan zat er niet in. Als mijn familie wegging, bleef ik thuis studeren en werken. En toch: als je me vraagt hoe ik het vond? Fantastisch!’
Tekst gaat verder onder de foto
Voor- en nadelen
Dat ze uiteindelijk in het familiebedrijf terechtkwam, voelde als een logische stap.
‘Ik heb kort ergens anders ervaring opgedaan, maar de kansen die ik hier krijg, krijg ik nergens anders. Natuurlijk heeft het z’n voor- en nadelen. Het gaat bij ons thuis dag en nacht over de zaak, maar we vinden het geweldig.’
Een mooi voorbeeld is het project Hotel Jakobwirt in Oostenrijk. Romex kocht het hotel, renoveerde het grondig en verkoopt inmiddels een deel van de kamers. Ashley speelt hierin een sleutelrol. ‘Zij is een van de drijvende krachten achter dit project’, zegt Paul trots. ‘Maar altijd een beetje op de achtergrond. Zo is Ashley. Ze is bescheiden en werkt het liefst achter de schermen. Wat dat betreft lijkt ze totaal niet op haar vader, ha ha.’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Tom Bode
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.