Jeroen Loomans denkt met een glimlach terug aan de tijd van SIGN-PARTNERS op de Witte de Withstraat in Rotterdam, midden jaren negentig. ‘Ik ben supertrots op wat we nu hebben opgebouwd met ons geweldige team, maar die tijd in Rotterdam was natuurlijk ook fantastisch. Er gebeurde altijd wat, er was altijd reuring.’
SIGN-PARTNERS, specialist in bewegwijzering, gevelreclame, reclamedoeken en autobelettering, zit tegenwoordig strategisch langs de A4, tussen de havens van Rotterdam en Antwerpen. ‘We zijn een serieuze speler op ons vakgebied’, vertelt Jeroen. ‘Als ik nu ons pand zie, is dat een wereld van verschil met waar ik begon als directeur in loondienst in 1995.’
Iedereen kent de Witte de Withstraat, tegenwoordig een van de meest populairste straten van Rotterdam vol bruisende hotspots. ‘Maar dat was destijds wel anders’, zegt de directeur van SIGN-PARTNERS. ‘Het was geweldig, midden in de stad, alles binnen handbereik. Maar ’s avonds? Nee, dan kwam ik daar liever niet.’
Heel de straat vast
Met een grijns blikt Jeroen ook terug op de hectiek van toen. ‘Als er een vrachtwagen goederen kwam leveren, stond heel de straat vast. Achter hadden we geen plek, dus die vrachtwagen moest gewoon de Witte de Withstraat inrijden en midden op de weg stoppen om uit te laden. Binnen no-time stond alles vast. Hilarisch eigenlijk, maar ja, dat kon natuurlijk niet.’
Tekst gaat verder onder de foto
Geen particulieren
Jeroen lacht ook als hij terugdenkt aan de begintijd dat particulieren regelmatig aanklopten voor een naambordje. ‘Dan stond er weer iemand in de showroom voor een bordje, noemden wij de prijs en ging de klant er even over nadenken. Dat leverde helemaal niets op. We waren er al snel klaar mee en hingen een bordje op het raam: geen verkoop aan particulieren. Onze focus lag op business to business.’
Zijn netwerk is altijd een van Jeroens sterke punten geweest. ‘In Zeist hadden we destijds een groot project voor een ziekenhuis. Inmiddels hebben we daar al drie keer de bewegwijzering vervangen. Het is een trouwe klant, en dat geldt voor veel van onze klanten. Daar zijn we echt trots op.’
Van Barendrecht naar Steenbergen
Blijven op de Witte de Withstraat was geen optie voor SIGN-PARTNERS. ‘In 2000 verhuisden we naar Barendrecht. Dat was wel even wennen, van de drukte van Rotterdam naar de muisstille straten daar. Niet te vergelijken, maar we groeiden gestaag en in 2017 zijn we naar Steenbergen gegaan.’
Tekst gaat verder onder de foto
Waardig opvolger
In die periode kwam Jeroen Blom erbij. ‘Hij werd mijn compagnon en uiteindelijk mijn opvolger. Een waardige opvolger, kan ik wel zeggen. Hij nam mijn taken over en ik richt me nu samen met mijn dochter Yordine op aanbestedingen. Binnen een jaar zijn we door de extreme groei noodgedwongen verhuisd, naar ons huidige pand, en kregen we er grote projecten bij. We winnen veel aansprekende aanbestedingen.’
‘Ja, ik ben enorm trots op hoe ver we zijn gekomen. Met een team van zestien medewerkers werken wij dagelijks met veel plezier aan mooie projecten. Raymond de Boode werkt zelfs al langer in het bedrijf dan ik. Dat vind ik echt prachtig.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.