Vraag Koen Schelling van Schema Afbouw naar een bijzonder project en hij hoeft niet lang na te denken. ‘Het hoofdkantoor van Tommy Hilfiger! Dat was wel heel bijzonder’, zegt hij. ‘Daar werkten allebei onze bedrijven aan mee: Schema Afbouw én Bestek-44. Aan de ene kant deden we directievoering met Bestek-44, en aan de andere kant hebben we ook echt een stuk uitvoering gedaan met Schema afbouw.’
Wat het project extra uniek maakte: de doelgroep. ‘We kregen de opdracht om een kantoor te maken voor millennials’, vertelt Koen tijdens een lunch van Rotterdamse Zaken in Restaurant MIES. ‘Die moesten zich daar vooral prettig voelen. Het was nog vóór coronatijd.’
‘Ze moesten echt het gevoel hebben: ik wíl naar kantoor. Internationaal, voor mensen gericht die beginnen met werken, en toen tussen de 20 en 30 jaar waren. Het was wel grappig hoe daar tegenaan gekeken werd.’
Tekst gaat verder onder de video
Dagelijkse ritme
Hij vertelt over het dagelijkse ritme van de internationale Tommy-crew. ‘Ze kwamen ’s ochtends binnen, onderweg namen ze ergens een broodje mee. ’s Middags was er een hele mooie lunch, daar hebben we het nog steeds over op kantoor. Smoothies, moeilijke stokbroodjes, warm eten… je kon het zo gek niet bedenken.’
‘Ze gingen op kantoor naar de sportschool, maar hadden wel de verplichting om voor tien uur ’s ochtends binnen te zijn en gewoon acht uur te maken.’
Tekst gaat verder onder de foto
Totaal andere cultuur
Zijn eigen vakantiewensen vielen daar wat uit de toon. ‘Ik zei vlak voor de bouwvak: “Ik ga drie weken met mijn gezin naar Frankrijk.” Nou, je had ze moeten zien kijken’, lacht Koen. ‘Drie weken? Wat is dat voor oldschool iets? Zij gingen vaker, maar dan kort. Een lang weekend hier, een tripje daar. En als ze van buiten Europa kwamen, gingen ze één keer in de zoveel tijd terug naar huis. Hele andere insteek dus.’
‘Het was grappig om er rond te lopen’, zegt Koen. ‘Een totaal andere cultuur dan de bouw. Maar juist dat maakte het zo’n mooi project. En wat ook mooi was: Formule 1-coureur Lewis Hamilton kwam nog langs.’
‘Zijn wagen heeft drie dagen in de hal van het gebouw gestaan. Wij kregen de vraag om die via het restaurant naar binnen te loodsen, de hal in. Niet alleen Hamilton was er, ook mijnheer Tommy Hilfiger himself. Het was een heel circus, met een presentatie van het nieuwe sponsorjaar. Ja, heel bijzonder!’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Sylvia Kuiper
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.