Dat Tim van Eijsden, oprichter van Buro-Brandpreventie, helemaal thuis is in de wereld van brandveiligheid, is geen toeval. ‘Mijn opa, vader én broertje zaten bij de brandweer. Zelf ben ik bouwkundig opgeleid en als je iets van bouwregelgeving weet, dan weet je: dat gaat hand in hand met brandveiligheid. Voor je het weet, zit je er van twee kanten helemaal in. En weet je er ook alles van.’
Zijn roots liggen in Brielle, maar zijn hart klopt inmiddels al jaren voor Rotterdam. ‘Als tiener verhuisde ik naar de stad en ik ben er nooit meer weggegaan. Rotterdam betekent veel voor me. Mijn kinderen zijn er opgegroeid. Mijn dochter kent letterlijk de halve stad van haar leeftijd. Hoe groot de stad ook is, soms voelt het heel klein. Met heel veel leuke plekken.’
De fascinatie voor brandveiligheid begon vroeg. Als kleine jongen liep Tim al rond in de kazerne waar zijn opa en vader vrijwillig brandweerman waren. ‘Een magische wereld, al realiseer je je dat pas later. Niet iedereen had daar zomaar toegang tot.’
Tekst gaat verder onder de video
Geen dag hetzelfde
Die band met de brandweer is nooit verdwenen. ‘Mijn vader was hoofd preventie, van hem heb ik ook enorm veel geleerd. En laatst zag ik toevallig een berichtje dat er iemand met pensioen ging bij de kazerne in Brielle. Die man kende ik nog van vroeger toen ik daar als klein jongetje rondliep.’
Vijftien jaar geleden richtte hij Buro-Brandpreventie op. ‘Wat ik zo mooi vind aan mijn werk is dat ik letterlijk overal kom. De ene dag zit ik aan tafel met de voorzitter van de Raad van Bestuur van een ziekenhuis om het brandveiligheidsbeleid te bespreken. De volgende dag ben ik bij een dakdekker op de hoek die zijn brandblussers moet laten controleren.’
‘Iedereen heeft met brandveiligheid te maken. Dat maakt het werk zo afwisselend. Geen dag is hetzelfde. Een collega zei laatst nog tegen me: ”Jij hebt echt leuk werk, je komt overal.” En toen dacht ik: ja, eigenlijk klopt dat ook. Je weet nooit precies wat je tegenkomt. Het is altijd maatwerk.’
Tekst gaat verder onder de foto
Studeren
Toch blijft Tim niet stilzitten. Hij denkt na over een universitaire studie. ‘Na de HTS ben ik meteen gaan werken. Daar heb ik achteraf soms een beetje spijt van. Bedrijfskunde of een MBA lijkt me wel interessant. Maar ja, ik heb het nu eigenlijk te druk.’
Wat hij sowieso wél blijft doen, is leren van anderen. ‘Bijvoorbeeld nu tijdens een lunch met andere ondernemers met Rotterdamse Zaken. Door te praten, verhalen te delen, leer je ontzettend veel. Je neemt altijd weer iets mee.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.