‘2025 wordt ons jaar, we hebben grootse plannen’, zegt Jean-Rene Meenhuis van Meenhuis & van der Kraan Uitvaartzorg wanneer we hem bellen. ‘Een complete refresh, een fris nieuw jasje, noem het hoe je het wilt. We krijgen een andere uitstraling. Van onze website en het logo tot ons beeldmateriaal. We pakken het groots aan.’
En waarom? Jean-Rene heeft daar een duidelijk antwoord op: ‘Elke vijf jaar doen we dit. Stilstaan is geen optie, dat is achteruitgang. Ik zeg altijd: het kan beter, het moet beter. Mensen prikkelen, ze nieuwsgierig maken. Daarom werken we nu samen met Bureau APS en B.made om die nieuwe, eigentijdse uitstraling vorm te geven.’
‘We plaatsen informatieve filmpjes over uitvaarten. De wereld verandert. Kijk maar om je heen, iedereen zit op z’n mobiel.’
Zelf is Jean-Rene inmiddels ook vertrouwd met TikTok, mede dankzij zijn 10-jarige zoon. ‘Die zit er dagelijks op, dus ik dacht: waarom ook niet? Twee van onze uitvaartleidsters waren er helemaal voor om Meenhuis daar een plek te geven. Dus ja, waarom niet gewoon doen!’
En waarom? Jean-Rene heeft daar een duidelijk antwoord op: ‘Elke vijf jaar doen we dit. Stilstaan is geen optie, dat is achteruitgang. Ik zeg altijd: het kan beter, het moet beter. Mensen prikkelen, ze nieuwsgierig maken. Daarom werken we nu samen met Bureau APS en B.made om die nieuwe, eigentijdse uitstraling vorm te geven.’
Duurzame uitvaarten
Naast deze vernieuwing heeft het uitvaartbedrijf ook stappen gezet op het gebied van duurzaamheid. Dit jaar sloot Meenhuis & van der Kraan Uitvaartzorg zich aan bij GreenLeave, een platform dat streeft naar honderd procent duurzame uitvaarten in Nederland. ‘Ook dat wordt een belangrijk doel voor 2025, verduurzaming. Dat past helemaal bij de tijdsgeest. GreenLeave gaat ons helpen om zaken concreet te maken.’Tekst gaat verder onder de foto
TikTok
Meenhuis & van der Kraan Uitvaartzorg is al jaren opvallend actief op social media. Vooral de serie “Laten we het er toch maar even over hebben”, waarin bekende Rotterdammers over uitvaarten praten, is een hit. “En geloof het of niet, we zijn nu sinds drie weken zelfs op TikTok te vinden’, lacht Jean-Rene.‘We plaatsen informatieve filmpjes over uitvaarten. De wereld verandert. Kijk maar om je heen, iedereen zit op z’n mobiel.’
Zelf is Jean-Rene inmiddels ook vertrouwd met TikTok, mede dankzij zijn 10-jarige zoon. ‘Die zit er dagelijks op, dus ik dacht: waarom ook niet? Twee van onze uitvaartleidsters waren er helemaal voor om Meenhuis daar een plek te geven. Dus ja, waarom niet gewoon doen!’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Cijrille Kurvers/Studio Nul