Vanuit het restaurant van Golfcenter Seve kijkt Rémie Valk van The Hunters Club naar de golfers die ontspannen hun ballen over de driving range slaan. ‘Ik golf ook sinds kort’, zegt ze. ‘Onlangs heb ik mijn GVB gehaald, ik kan er nog niet echt iets van, maar het is wel een hele fijne, gezellige manier van ontspannen en werken in één.’
Laatst deed Rémie op uitnodiging van Ruben van Eijck mee aan een toernooi van BASE Advocaten. ‘Ik heb hem leren kennen via Rotterdamse Zaken op Culinesse. Ontzettend gezellig en ongedwongen. Het zonnetje scheen, ik had fijne flightgenoten, dus ik kon mijn lol niet op. Ik heb zelfs een prijs gewonnen voor aanstormend talent. Onterecht natuurlijk, maar het was wel een fantastische eerste officiële golfdag.’
In 2022 startte Rémie The Hunters Club, een recruitmentbureau dat deels data-gedreven is en zich richt op een andere manier van werven. ‘In een arbeidsmarkt die krapper is dan ooit, moet je als bedrijf je aanpak aanpassen.’
‘De kandidaat heeft het tegenwoordig voor het uitkiezen, dus moet je met iets beters komen dan de standaard wervingsmethoden. Wij voeren campagnes uit persoonlijke naam van de bedrijven waarvoor we op zoek gaan. Dit maakt het persoonlijker en dus al snel succesvoller.’
‘Het is niet alleen effectief, naar vooral ook ontzettend leuk om op basis van de opgegeven criteria van het bedrijf de juiste talenten te vinden. We doen het samen. Daarnaast is het ook strategisch gezien heel interessant.’
‘Je bouwt een eigen talentenpool op. Dat kan voor bedrijven waarbij dezelfde functies vaker vacant zijn vooral heel interessant zijn. Ik heb bijna alleen maar tevreden klanten, dus ja dat geeft wel extra voldoening.’
Laatst deed Rémie op uitnodiging van Ruben van Eijck mee aan een toernooi van BASE Advocaten. ‘Ik heb hem leren kennen via Rotterdamse Zaken op Culinesse. Ontzettend gezellig en ongedwongen. Het zonnetje scheen, ik had fijne flightgenoten, dus ik kon mijn lol niet op. Ik heb zelfs een prijs gewonnen voor aanstormend talent. Onterecht natuurlijk, maar het was wel een fantastische eerste officiële golfdag.’
In 2022 startte Rémie The Hunters Club, een recruitmentbureau dat deels data-gedreven is en zich richt op een andere manier van werven. ‘In een arbeidsmarkt die krapper is dan ooit, moet je als bedrijf je aanpak aanpassen.’
‘De kandidaat heeft het tegenwoordig voor het uitkiezen, dus moet je met iets beters komen dan de standaard wervingsmethoden. Wij voeren campagnes uit persoonlijke naam van de bedrijven waarvoor we op zoek gaan. Dit maakt het persoonlijker en dus al snel succesvoller.’
Tekst gaat verder onder de foto
Voelt anders
‘Door kandidaten direct namens het bedrijf te benaderen, voelt het voor hen anders – veel menselijker. En dat is ook zo. Een kandidaat kan anders snel denken: wéér een tussenpersoon of bedrijf dat me benadert voor de zoveelste baan. Dat willen we niet. Niemand wil een nummer zijn. Ik ook niet.’‘Not your average recruiter’
Op de website van The Hunters Club staat dan ook in grote letters: “Not your average recruiter”. Rémie lacht: ‘Dat is geen loze kreet. We doen het net even anders. Op onze manier. Geen verborgen kosten, geen gedoe, gewoon een frisse en directe oplossing voor iedere openstaande vacature. Voor een vaste prijs, zodat je na afloop geen extra fees of iets in rekening gebracht krijgt als je iemand aanneemt. En vooraf kan je ook aangeven wie je niet wil benaderen voor de functie. Maakt het ook wel zo interessant.’‘Het is niet alleen effectief, naar vooral ook ontzettend leuk om op basis van de opgegeven criteria van het bedrijf de juiste talenten te vinden. We doen het samen. Daarnaast is het ook strategisch gezien heel interessant.’
‘Je bouwt een eigen talentenpool op. Dat kan voor bedrijven waarbij dezelfde functies vaker vacant zijn vooral heel interessant zijn. Ik heb bijna alleen maar tevreden klanten, dus ja dat geeft wel extra voldoening.’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Vincent van Dordrecht