Frank Laurentius van VINVIN Wines zit lekker op zijn terras, genietend van het uitzicht over de Ligurische Zee. Rechts van hem doemt het luxe Vorstendom Monaco op. Hij verblijft in Italië, niet ver van de Franse grens, waar hij samen met zijn partner Corinne Hofland regelmatig komt. ‘Ik ben hier vaak maandelijks minimaal een week, soms wel langer. Zoals deze maand. En juist nu, in deze tijd van het jaar, is het extra fijn. Dit is mijn oplaadmoment. Ik kom hier echt tot rust. En dat heb ik nodig.’
2024 was een druk en bewogen jaar voor Frank. ‘Het was uitdagend en tegelijkertijd waanzinnig boeiend. Als ik er woorden voor moet vinden: een Rockin’ Rollercoaster! Ik heb zoveel gereisd, ben gave projecten gestart en heb veel ondernomen, ook voor VINVIN Wines.’
‘Iedereen in Nederland lijkt inmiddels wel te weten wie we zijn, en dat is precies wat we wilden. Met ons eigen label Bon Vivant, waar we enorm mee groeien, maar ook dit jaar hebben we weer iets nieuws: Toi & Moi. De eerste vintage van dit nieuwe label wordt nu gebotteld, hoe gaaf is dat?!’
Tekst gaat verder onder de foto
Steeds bekender en geliefder
Maar VINVIN Wines is nog lang niet klaar. Frank, Corinne en Marcel Just de la Paisières staan nog maar aan het begin van hun avontuur. In 2020 begonnen, midden in de coronacrisis. ‘Als je ziet waar we nu staan, mogen we echt trots zijn. We worden steeds bekender en geliefder. En dat is geen toeval, we werken keihard voor die groei.’
‘We bieden kwaliteitswijnen aan, maar dan wel betaalbaar. En we werken samen met authentieke familiebedrijven die al generaties lang wijn maken. Onze filosofie is altijd duidelijk geweest: drink less, but better. En dat slaat aan.’
Het afgelopen jaar heeft VINVIN Wines zich stevig gepositioneerd in de wijnwereld, met bijvoorbeeld een prominente aanwezigheid op het CHIO Rotterdam en het Amsterdam Wine Festival. ‘We hebben enorm veel nieuwe samenwerkingen opgezet. Rotterdamse Zaken is daar ook een mooi voorbeeld van. In oktober gaan we met een grote groep partners naar Taittinger in Reims, de champagnestreek. Dat wordt een avontuur om nooit te vergeten. We zullen langs onze wijnhuizen trekken. Proeven, leren. Ja, daar kijk ik nu al naar uit.’
Tekst gaat verder onder de foto
Wereld van verschil
In Italië werkt Frank ondertussen rustig door, maar met een temperatuur van 17 graden is dat voor hem absoluut geen straf. ‘Dit is mijn ideale omgeving. Ik heb de ziekte van Lyme, dus warmer weer is voor mij essentieel. Hier is de lucht schoon, geen vervuiling, geen industrie. Dat maakt een wereld van verschil. Ik heb een schone neus.’
‘Het leven hier is puur en heerlijk, en voor mij is genieten ook gewoon gezond leven. In vrede en vrijheid, met een goed glas wijn, het liefst in de zon en omringd door familie en vrienden.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.