Waarom voelt Mario de Koning zich zo thuis bij Moore DRV? ‘Sportsponsoring is een groot thema binnen het bedrijf en dat raakt een snaar bij mij als sportman. Moore DRV daagt ons uit om het beste uit onszelf te halen. Het leveren van een sportprestatie wordt echt gestimuleerd.’
Mario (55) is een echte Rotterdamse netwerker. ‘Maar dan wel een sportieve netwerker hoor’, lacht hij. ‘Ik vind het geweldig om klanten en relaties mee te nemen naar evenementen die wij sponsoren. Neem bijvoorbeeld de Bredase Singelloop van een week geleden. We stonden daar met 175 man – collega’s en relaties – allemaal in sportkleding van Moore DRV. Het is een andere manier van met elkaar omgaan. We praten niet over cijfers en de boekhouding, maar over hardlopen en van alles en nog wat.’
Naast zijn liefde voor hardlopen is Mario ook regelmatig op de golfbaan te vinden. Als medeoprichter van Golf Fun & Leads combineert hij zijn passie voor sport met netwerken. Terwijl we hem spreken, staat hij alweer in de startblokken om een rondje te golfen met relaties. Maar als je hem vraagt naar zijn echte passie? ‘Hardlopen! Zonder twijfel. Komend jaar doe ik alweer voor de zevende keer mee aan de Roparun met Roparun Team 40 Daniel den Hoed.’
Mario zet zijn netwerk ook in voor sportieve doelen. ‘Voor de Roparun zorg ik altijd voor sponsors, dat is een leuke extra. En ik draag die bedrijven ook écht uit. Moore DRV sponsort ons team ook, en dat vind ik nou zo mooi aan dit bedrijf: die oprechte betrokkenheid.’
Moore DRV is sponsor van de Bredase Singelloop, Harbour Run, Lansingerland Run en de Kustmarathon in Zeeland. ‘Maar we ondersteunen ook de fietssport, golf en voetbal. Veel van onze medewerkers zijn actief betrokken bij deze sporten.’
Mario (55) is een echte Rotterdamse netwerker. ‘Maar dan wel een sportieve netwerker hoor’, lacht hij. ‘Ik vind het geweldig om klanten en relaties mee te nemen naar evenementen die wij sponsoren. Neem bijvoorbeeld de Bredase Singelloop van een week geleden. We stonden daar met 175 man – collega’s en relaties – allemaal in sportkleding van Moore DRV. Het is een andere manier van met elkaar omgaan. We praten niet over cijfers en de boekhouding, maar over hardlopen en van alles en nog wat.’
Naast zijn liefde voor hardlopen is Mario ook regelmatig op de golfbaan te vinden. Als medeoprichter van Golf Fun & Leads combineert hij zijn passie voor sport met netwerken. Terwijl we hem spreken, staat hij alweer in de startblokken om een rondje te golfen met relaties. Maar als je hem vraagt naar zijn echte passie? ‘Hardlopen! Zonder twijfel. Komend jaar doe ik alweer voor de zevende keer mee aan de Roparun met Roparun Team 40 Daniel den Hoed.’
Tekst gaat verder onder de foto
Samen over de finish
De aanleiding voor zijn eerste deelname was echter een verdrietige. ‘Ik begon er destijds mee om persoonlijk verlies te verwerken. Mijn zus overleed veel te jong, op 40-jarige leeftijd. Elk jaar tijdens de Roparun, in de laatste kilometer, krijg ik een foto van haar. Het voelt dan echt alsof we samen over de finish komen.’Mario zet zijn netwerk ook in voor sportieve doelen. ‘Voor de Roparun zorg ik altijd voor sponsors, dat is een leuke extra. En ik draag die bedrijven ook écht uit. Moore DRV sponsort ons team ook, en dat vind ik nou zo mooi aan dit bedrijf: die oprechte betrokkenheid.’
Moore DRV is sponsor van de Bredase Singelloop, Harbour Run, Lansingerland Run en de Kustmarathon in Zeeland. ‘Maar we ondersteunen ook de fietssport, golf en voetbal. Veel van onze medewerkers zijn actief betrokken bij deze sporten.’
Marathon
Heeft Mario nog sportieve dromen? ‘Absoluut. Ik heb ooit meegedaan aan de Alpe D’HuZes met collega Martin van der Bok en heb ook twee keer de marathon van Rotterdam gelopen. In 2025 wil ik het nog één keer doen. Maar dit keer wil ik met plezier over die finish gaan, met een glimlach. De vorige keren was het met pijn en moeite, maar nu hoop ik slimmer te lopen.’Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Mario de Koning (privé)