Zaken doen?
Rotterdamse Zaken
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Dark Mode
Rotterdamse Zaken Logo
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Zoeken

  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
Rotterdamse Zaken
 
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
rotterdamse-zaken-logo

Een uniek belevingscentrum

vrijdag 27 juni 2025

Een showroom, een werkplek, een plek voor goede koffie én een broodje: eind dit jaar opent Maas-De Koning aan de Westbaan in Moordrecht een totaal nieuw concept in de wereld van mobiliteit. Onder de naam Driver House komt er een multimerk belevingscentrum, het eerste in zijn soort wereldwijd, dat niet alleen draait om auto’s, maar vooral om de klant.

‘We wilden investeren in iets wat past bij de wensen van nu: meer keuze, gemak en service’, vertelt Jos Sollie, directeur van Maas-De Koning. ‘Toen ontstond het idee om alles samen te brengen. Alle merken, alle afdelingen, inclusief onze leasemaatschappij Maas-De Koning Lease en Team Zakelijke Markt, op één centrale, klantgerichte plek.’ Zowel zakelijke als particuliere klanten vinden er alles om te voorzien in hun mobiliteitsbehoefte.


Beleving staat centraal
Het idee van het belevingscentrum kreeg vorm in samenwerking met Volkswagen. Het Duitse merk stond open voor een pilot met een nieuwe dealerstructuur. Het resultaat is een soort ‘mini-AutoRAI’, met aparte showroomconcepten voor Volkswagen, SEAT, Škoda, CUPRA en Volkswagen Bedrijfswagens, allemaal in één pand achter dezelfde ingang. ‘Sfeer en beleving staan centraal’, zegt Jos. ‘Niet per se rijen auto’s, maar een plek waar je je welkom voelt. Het moet níet aanvoelen alsof je bij de tandarts zit.’

Naast de nieuwe modellen staat de bovenverdieping 2.900 vierkante meter vol occasions en komt er een moderne werkplaats met 25 bruggen. Maar het hart van Driver House wordt de Driver Lounge, een huiselijke ontmoetingsplek waar je kunt ontbijten, werken, lunchen of wachten met goede koffie. ‘Wachten moet niet als wachten voelen’, aldus Jos. ‘En ook aan kinderen is gedacht, er komen bijvoorbeeld mogelijkheden om te gamen of een filmpje te kijken. Het wordt een plek waar je best even wilt blijven met een ontspannen sfeer.’

Tekst gaat verder onder de foto


Een duidelijk signaal
De verbouwing start op 1 juli. In het vierde kwartaal van 2025 moet het belevingscentrum zijn deuren openen. Audi en Audi RS blijven op hun huidige locatie aan de Grote Esch, binnen een straal van 400 meter is straks het hele merkenaanbod van Maas-De Koning te vinden.

‘Met het Driver House geven we een duidelijk signaal af’, gaat Jos verder. ‘We willen ook over tien jaar nog een relevant bedrijf zijn in de regio. We investeren in ons bedrijf, ons team én in hoe mobiliteit verandert. Klanten willen alles in één winkel en wij zorgen dat dat kan. Met een persoonlijke touch, ook in een steeds digitalere wereld. En ja, dit geeft enorm veel energie. Het is voor het hele team spannend én leuk!’

Tekst: Cris Rolandus

Fotografie: Vincent van Dordrecht & Maas-De Koning

rotterdamse-zaken-logo

Rotterdamse zaken
Menu
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Privacy Policy
Categorieën
  • Nieuws
  • Longreads
 
  • Video's
  • Podcasts
Volg ons
© 2025 Rotterdamse Zaken
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}