Het Bilderberg Parkhotel in Rotterdam heeft onlangs enkele vernieuwingen doorgevoerd. General Manager Erik de Wit licht de duurzame, culinaire en gastvrije ontwikkelingen toe.
In de afgelopen weken is er in het Bilderberg Parkhotel hard gewerkt aan renovaties en een modernisering van de lobby en bar. ‘Onze traditionele receptie heeft plaatsgemaakt voor een eigentijdse Welcome Lounge’, vertelt Erik over de bij binnenkomst meest in het oog springende verandering.
‘Hier vind je drie nieuwe digitale registratiebalies waar je eenvoudig zelf kunt in- en uitchecken. We hebben geen receptionisten meer, maar lobby hosts. Zij heten de gasten welkom en ondersteunen ze bij het in- en uitchecken. Tegelijkertijd zijn ze ook ambassadeur voor ons hotel of voor de stad Rotterdam. Noem het maar een ouderwetse conciergefunctie. Op deze manier gaan we mee in de digitalisering en kunnen we gasten sneller van dienst zijn, waardoor er meer ruimte is voor persoonlijke ontvangst en aandacht.’
Tekst gaat verder onder de foto
Elegante Bistro-Bar
Ook de bar heeft een metamorfose ondergaan naar een elegante Bistro-Bar met marmeren tafels en een knisperend haardvuur. ‘De nieuwe bistro heeft een modern Parisien-jasje gekregen met een Rotterdams tintje. De menukaart is geïnspireerd op de Franse keuken, maar we koken met veel lokale en duurzame producten, zoals van de Floating Farm in Rotterdam of uit het Westland. Er staan wat meer vegetarische dingen op de kaart omdat we vinden dat je gerust iets minder vlees kunt eten en wat meer groente.’
‘Maar ook de carnivoor kan er nog gerust terecht voor een mooie entrecote met een beetje Café de Paris-boter. En mijn hobby – wijn – blijft overeind want we hebben een prachtige wijnkaart. Daarnaast hebben we van de oude sigarenlounge een mooie private dining room gemaakt voor een apart gezelschap van 12 tot 14 personen.’
Tekst gaat verder onder de foto
Groenere wereld
Een andere nieuwe duurzame ontwikkeling is dat de hotelgast via een handige QR-code op de kamer, die gekoppeld is aan een app, eenvoudig de schoonmaakvoorkeuren kan doorgeven. ‘Onze traditie was om iedere dag de kamers schoon te maken. Maar de meeste mensen hoeven niet iedere dag hun lakens schoon te hebben.’
‘Gasten die meerdere dagen verblijven kunnen nu zelf aangeven wanneer ze de kamer schoon willen hebben, of dat ze alleen nieuwe handdoeken of nieuwe koffiecupjes willen. Zo dragen we samen bij aan een groenere wereld, zonder in te leveren op comfort.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.