Zaken doen?
Rotterdamse Zaken
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Dark Mode
Rotterdamse Zaken Logo
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Zoeken

  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
 
Rotterdamse Zaken
 
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Reizen
 
rotterdamse-zaken-logo

Een warm welkom, van begin tot eind

donderdag 06 november 2025

In het hart van Rotterdam staat het Bilderberg Parkhotel, waar general manager Erik de Wit al vijftien jaar de scepter zwaait. Eerst van 2005 tot 2010, daarna weer sinds 2014. ‘En dat is lang, maar ook heel fijn om te doen. Daardoor is het een soort van warme jas geworden.’

Die warmte voelt hij niet alleen voor het hotel en de gasten, maar vooral voor de mensen die er werken. ‘Waar ik het meest trots op ben is de ontwikkeling van mensen,’ vertelt hij. ‘We hebben collega’s die ooit als stagiair begonnen en nu leidinggeven. En ook mensen die hier met pensioen gaan en het hotel zien als hun huis, hun tweede familie. Ja, dat is dan toch wel fijn om voor te werken.’

Tekst gaat verder onder de video


Nieuwe lobby
Tegelijkertijd blijft het Bilderberg Parkhotel Rotterdam volop in beweging. Recent is de lobby volledig vernieuwd. ‘Het begint bij het begin, en in ons geval is dat de lobby,’ legt Erik uit. ‘We hebben die opnieuw ingericht tot wat wij noemen een ‘Welcome Lounge’ en is er in onze bar een eigentijdse bistro geïntegreerd.’

‘We zijn afgestapt van de oude receptie en maken gebruik van nieuwe technieken waarbij gasten zichzelf kunnen registreren. Hierdoor is er meer ruimte ontstaan voor een persoonlijk welkom en een kennismaking. We hebben lobby-hosts neergezet die onze gasten persoonlijk ontvangen, helpen bij het inchecken en eventueel begeleiden naar de kamers.’

Waarom die verandering? ‘Tweeledig,’ zegt Erik. ‘Enerzijds omdat het van nu is, je moet af en toe veranderen en meegaan met de tijd. Maar belangrijker nog: we wilden de gastbeleving beter maken. De interactie tussen gasten leuker en waardevoller maken. En zorgen dat onze hosts niet alleen de ontvangst doen, maar soms ook een kop koffie aanbieden, of een glas wijn. Dat zorgt voor een betere gastbeleving.’

Tekst gaat verder onder de foto


Eerste en laatste indruk
Volgens Erik draait alles om indrukken. ‘Een gast heeft maar één keer een eerste indruk,’ zegt hij. ‘Maar hij heeft ook een laatste indruk. Dus als hij weggaat moet dat efficiënt en vriendelijk gaan, zodat hij denkt: ik ben gezien, en ik kom terug.’

Ook het behouden van goede medewerkers vraagt aandacht. ‘Het is tegenwoordig veel meer een werknemersmarkt dan een werkgeversmarkt,’ aldus Erik. ‘Dus ik vraag mijn mensen: wat heb je nodig? Hoe hou je je balans? Wat vind je leuk? En dan kom je tot verrassende dingen. Mensen ontdekken nieuwe kanten van zichzelf. Dat heb ik niet bedacht, dat bedenken ze zelf. En dat is leuk om te zien.’

Tekst: Cris Rolandus

Fotografie: Vincent van Dordrecht

rotterdamse-zaken-logo

Rotterdamse zaken
Menu
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Privacy Policy
Categorieën
  • Nieuws
  • Longreads
  • Reizen
 
  • Video's
  • Podcasts
Volg ons
© 2025 Rotterdamse Zaken
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}