Waar mensen Rémie Valk nog meer van kennen? ‘Ik heb in het vlees gezeten’, legt ze lachend uit. De ervaring die ze opdeed in het familiebedrijf gebruikte ze voor haar innovatieve recruitmentbureau The Hunters Club.
Rémie komt uit een ondernemersgezin. Haar vader – een Fransman – was zo’n 45 jaar geleden de eerste die kwaliteitsvlees van raszuivere koeien uit de Franse Limousin naar Nederland importeerde. ‘Mijn moeder werkte ook, dus mijn broer en ik gingen vaak met mijn vader mee. Dan deden we een middagdutje in de bedstee bij de boerin, terwijl mijn vader zaken deed met de boeren.’
Juist toen de destijds 25-jarige Rémie zich opmaakte om fulltime het bedrijf in te stappen, ging haar vader na veel ellende en allerlei bizarre situaties failliet. ‘Hoe dat allemaal gegaan is, zou verfilmd kunnen worden. Maar goed, we hadden nog wel klanten die dat unieke vlees weer wilden. Dus heb ik samen met mijn broer Valk Viande opgericht.’
Tekst gaat verder onder de foto
Wekker om 03:00 uur
‘We hadden bedacht alleen de logistieke kant te doen, maar uiteindelijk hadden we ook een uitbeenderij en steeds meer wagens. Dat was hard werken: de wekker ging om 03.00 uur, want de slager in Maastricht wilde zijn vlees vroeg hebben. En die in Amsterdam ook, dus breidde het wagenpark steeds verder uit. Zo hadden we ineens – bijna per ongeluk – weer een volledig vleesbedrijf.’
Versterking was al nodig, maar toen Rémie zwanger was werd het erg dringend. Voor veel geld kwam er iemand via een recruiter. ‘En dat was echt een failure, maar ik kon niet anders want ik moest bevallen. Ik dacht: of de tent gaat naar de kloten, of ik ga zelf weer werken. Eindstand was dat ik maar twee weken zwangerschapsverlof had. Daar ergens begonnen mijn vraagtekens rondom het traditionele recruitmentmodel. Niet helemaal eerlijk natuurlijk, er zijn hele kundige recruiters, maar er zitten ook wel gewoon zakkenvullers bij.’
Op het juiste moment kwam er een koper voor het vleesbedrijf, waarna Rémie in 2022 mede The Hunters Club opstartte, een recruitmentbureau dat net even anders werkt. ‘Het is vooral opgezet vanuit het oogpunt van de ondernemer. Waar zit een ondernemer nou op te wachten, maar waarop vooral ook niet.’
Tekst gaat verder onder de foto
Soort assistent
‘The Hunters Club werkt met wervingscampagnes: wij pakken alles aan de voorkant op uit naam van de klant, en op het moment dat we weten dat een kandidaat geschikt is en écht wil, dan pas is de ondernemer aan zet. We fungeren als een soort assistent. Scheelt een hoop tijd en frustratie en je houdt de regie over wie er in je tent komt werken. En we doen dit voor een vast bedrag, dus geen nare verrassingen of naheffingen achteraf. Die aanpak sloeg zeker aan bij mkb’ers. Maar inmiddels hebben we ook internationale multinationals waar we mee werken.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.