Zaken doen?
Rotterdamse Zaken
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Dark Mode
Rotterdamse Zaken Logo
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Zoeken

  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
Rotterdamse Zaken
 
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
rotterdamse-zaken-logo

Geen woorden maar daden

dinsdag 08 juli 2025

Roy Hilgers van Florijn Tours is een ondernemer met flair, sterke anekdotes en vooral een krachtig verhaal over hoe je als nieuwkomer in een branche tóch voet aan de grond krijgt.

Florijn Tours is inmiddels een bekende naam in de regio, maar het avontuur begon bescheiden. ‘We zijn ooit begonnen als een taxibedrijf, en inmiddels hebben we een touringcarbedrijf erbij gestart. Je bent dan nieuw in die markt, dus je moet keihard netwerken. Hoe zorg je ervoor dat je bussen gevuld zijn?’

Tekst gaat verder onder de foto


Hart en ziel
Voor Roy is zichtbaarheid het sleutelwoord. ‘Ik probeer echt te laten zien wie Florijn Tours is’, vertelt hij tijdens een lunch van Rotterdamse Zaken in Restaurant GOUD. ‘Dit soort events zijn belangrijk voor ons. LinkedIn werkt prima, maar Rotterdamse Zaken ook. Mensen willen zien dat je er keihard je best voor doet, dat je je hart en ziel in zo’n zaak legt. Elke klant is belangrijk, of die nou groot of klein is.’

Zijn strategie werkt. ‘Een mooi voorbeeld: mijn buurman tijdens deze lunch, Cor van den Heuvel van IW Zuid-Holland, zag een post van ons op LinkedIn, en we raakten net aan de praat. Binnen tien minuten had ik aan tafel een leuk gesprek én business. Ze hebben binnenkort een evenement en schakelen ons in. Er ontstaan altijd dingen die je niet verwacht.’

Tekst gaat verder onder de foto


Indrukwekkend wagenpark
Wat begon met één busje is uitgegroeid tot een indrukwekkend wagenpark. ‘We begonnen anderhalf jaar geleden met een bus van 19 personen. We hebben net bus nummer zeven besteld. De grootste is voor 63 personen. Het is een beetje een uit de hand gelopen hobby geworden’, lacht hij.

Zijn geheim? ‘Ik ben niet zo van de cijfertjes. Ik denk gewoon: we trekken de grote schoenen aan en we gaan het proberen. Geen woorden maar daden. Op z’n Rotterdams gezegd: gewoon laten zien dat je lef en ballen hebt. Dan gaan bedrijven vanzelf met je in zee.’

Tekst: Cris Rolandus

Fotografie: Sylvia Kuiper

rotterdamse-zaken-logo

Rotterdamse zaken
Menu
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Privacy Policy
Categorieën
  • Nieuws
  • Longreads
 
  • Video's
  • Podcasts
Volg ons
© 2025 Rotterdamse Zaken
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}