Zaken doen?
Rotterdamse Zaken
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Dark Mode
Rotterdamse Zaken Logo
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Zoeken

  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
Rotterdamse Zaken
 
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
rotterdamse-zaken-logo

Haring, hitte en hoofdzaken

donderdag 19 juni 2025

Dinsdag 17 juni kleurde de tuin van het Bilderberg Parkhotel Rotterdams. Te midden van een zomerse sfeer en met de eerste haring van het seizoen binnen handbereik, vond daar een geslaagde Haringparty plaats. Een gezamenlijk initiatief van twee trotse partners van Rotterdamse Zaken: Bilderberg Parkhotel en Auto Hoogenboom en van Miss Publicity.

Onder de honderden aanwezigen bevonden zich prominenten uit de Rotterdamse politiek, het bedrijfsleven en de culturele sector. Burgemeester Carola Schouten gaf acte de présence, net als oud-burgemeester Ivo Opstelten. Ook voetbaltrainer Cor Pot was erbij, samen met onder meer Jan Dirk Stouten van Rotterdamse Zaken, zoals vastgelegd op een van de vele foto’s die de middag kleur gaven.

Hendrik van der Wyck en Herman Vaanholt van restaurant De Tuin waren eveneens van de partij, na een paar hectische maar succesvolle dagen. Op zaterdag organiseerden zij samen met Valentijn Rensing het Rotterdam Gala, dat voor het eerst meer dan een miljoen euro genereerde. Maandag volgde hun eigen haringevent, inclusief een veiling voor Stichting Taai.

Tekst gaat verder onder de foto


Stevige kritiek
Tijdens de bijeenkomst spraken Tony Mastrantuono van Auto Hoogenboom en Erik de Wit, directeur van het Parkhotel, de aanwezigen toe. De Wit gebruikte het moment voor een urgente oproep: hij uitte stevige kritiek op de forse verhoging van de toeristenbelasting in Rotterdam en deed een krachtig beroep op de overheid om ondernemers niet uit het oog te verliezen.

Tot slot was er een bijzonder moment van waardering: een fraai beschilderd haringvaatje werd overhandigd aan Huib Lloyd, als dank voor zijn onvermoeibare werk voor kinderen in Rotterdam via Stichting Jarige Job.

Ondanks de verhitte politieke ondertoon overheerste vooral de Rotterdamse gezelligheid. Met een goed glas, een nieuwe haring en het geroezemoes van honderden gelijkgestemden werd het een middag waarop inhoud en ontmoeting prachtig samenkwamen.

Tekst: Jan Dirk Stouten & AI

Fotografie: Rotterdamse Zaken

rotterdamse-zaken-logo

Rotterdamse zaken
Menu
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Privacy Policy
Categorieën
  • Nieuws
  • Longreads
 
  • Video's
  • Podcasts
Volg ons
© 2025 Rotterdamse Zaken
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}