‘We vertellen gewoon het echte verhaal’, zegt Ernst-Jan Henkelman van Holland Verzekeringsmakelaars. ‘We willen niet die anonieme schakel zijn die alleen nog maar verzekeringsfacturen stuurt. Ons doel is te begrijpen wat er écht speelt bij onze klanten, betrokken te zijn en hen te ondersteunen met verzekeringsadviezen die ertoe doen. Het gaat om het opbouwen van oprechte relaties en mensen op de juiste manier helpen.’
Het besluit om samen met Henk Beekman een eigen bedrijf te beginnen bleek een schot in de roos – zelfs al startten ze in 2020, vlak voor de coronacrisis. ‘Ik denk dat we ons succes te danken hebben aan onze aanpak. We werken persoonlijk en direct. Bij ons draait alles om service en betrokkenheid. Verzekeren is geen kwestie van polissen verkopen, maar van analyseren en goed adviseren. We willen dat onze klanten zich gehoord en begrepen voelen.’
Te vaak ziet Ernst-Jan dat bedrijven vastzitten aan standaardverzekeringen die niet aansluiten bij hun specifieke risico’s. ‘Elk bedrijf is uniek en dat vraagt om maatwerk. Daarom nemen we de tijd om een helder beeld te krijgen van een bedrijf. We bezoeken ze persoonlijk, brengen de risico’s in kaart en zoeken daarna pas naar de best passende verzekeraars.’
Bovendien doen ze er alles aan om voor hun klanten de beste deals uit de markt te halen. ‘Omdat we onafhankelijk zijn, kunnen we samenwerken met een breed scala aan verzekeraars. Daardoor weten we precies welke partijen de beste voorwaarden of prijzen bieden, en dat geeft onze klanten een belangrijke voorsprong.’
Met hun Rotterdamse kantoor en een landelijke klantenkring, ziet Ernst-Jan de kracht van mond-tot-mondreclame. ‘Mensen waarderen een verzekeringsexpert die écht met ze meedenkt. Voor ons is er niets mooiers dan dat.’
Het besluit om samen met Henk Beekman een eigen bedrijf te beginnen bleek een schot in de roos – zelfs al startten ze in 2020, vlak voor de coronacrisis. ‘Ik denk dat we ons succes te danken hebben aan onze aanpak. We werken persoonlijk en direct. Bij ons draait alles om service en betrokkenheid. Verzekeren is geen kwestie van polissen verkopen, maar van analyseren en goed adviseren. We willen dat onze klanten zich gehoord en begrepen voelen.’
Te vaak ziet Ernst-Jan dat bedrijven vastzitten aan standaardverzekeringen die niet aansluiten bij hun specifieke risico’s. ‘Elk bedrijf is uniek en dat vraagt om maatwerk. Daarom nemen we de tijd om een helder beeld te krijgen van een bedrijf. We bezoeken ze persoonlijk, brengen de risico’s in kaart en zoeken daarna pas naar de best passende verzekeraars.’
Tekst gaat verder onder de foto
Goud waard
Bij Holland Verzekeringsmakelaars draait alles om transparantie en vertrouwen. ‘Zo zeggen we gerust tegen klanten dat ze beter een hoger eigen risico kunnen nemen met een lagere premie, ook als dat voor ons minder inkomsten betekent’, legt Ernst-Jan uit. ‘Door helder en betrouwbaar te zijn, win je het vertrouwen van je klanten en zo bouwen we relaties op die van echte waarde zijn. En dat vertrouwen is in onze branche goud waard. Wij staan 24/7 klaar om de belangen van onze klanten te behartigen.’Bovendien doen ze er alles aan om voor hun klanten de beste deals uit de markt te halen. ‘Omdat we onafhankelijk zijn, kunnen we samenwerken met een breed scala aan verzekeraars. Daardoor weten we precies welke partijen de beste voorwaarden of prijzen bieden, en dat geeft onze klanten een belangrijke voorsprong.’
Met hun Rotterdamse kantoor en een landelijke klantenkring, ziet Ernst-Jan de kracht van mond-tot-mondreclame. ‘Mensen waarderen een verzekeringsexpert die écht met ze meedenkt. Voor ons is er niets mooiers dan dat.’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Vincent van Dordrecht