‘Mijn droom? Dat YNNO altijd in handen blijft van onze mensen.’ Dat zegt Robert-Jan Snijders, directeur van het adviesbureau voor nieuwe manieren van werken. ‘Toen het bedrijf 20 jaar bestond heb ik dat ook gezegd in mijn speech tijdens het jubileumfeest. Het is een van de succesfactoren van YNNO. Al sinds de oprichting is het bedrijf – ontstaan vanuit TwynstraGudde – dankzij certificaten op aandelen volledig in handen van medewerkers.’
Laten we even terug in de tijd gaan, naar het begin. In 2001 waagde Robert-Jan samen met Marco van Walstijn de sprong als ondernemer, in eerste instantie nog met TwynstraGudde als meerderheidsaandeelhouder. ‘Vijf jaar later verkregen we zelf het meerderheidsbelang en veranderde de naam in YNNO en vandaag de dag werkt hier een team van zo’n 50 mensen. En iedereen heeft een beetje YNNO’, zegt Robert-Jan. ‘Als we het 50-jarig jubileum vieren en ik als alumnus op het feest mag komen, dan hoop ik dat daar niets aan is veranderd.’
Rotterdamse mentaliteit
Robert-Jan geniet van zijn werk, ook nog na bijna 24 jaar. Zodra hij over YNNO en zijn werk begint te praten, twinkelen zijn ogen. ‘We zijn gevestigd in Utrecht, maar hebben een Rotterdame mentaliteit: niet alleen bedenken hoe het moet, maar het ook doen. We zijn ontwerpers én doeners. Als we iets bedenken, willen we dat in de praktijk realiseren.’
‘Ons adviesbureau kijkt naar nieuwe manieren van werken. Wij maken de wereld van werk mooier, leuker, beter en efficiënter voor mensen. Dat doen we zowel digitaal als fysiek. De werkomgeving moet het succes van de organisatie ondersteunen, het moet meer zijn dan een plek waar je je laptop openklapt.’
Al vanaf het prille begin boeit het Robert-Jan hoe je technologie kunt inzetten om het werk van mensen mooier en leuker te maken. ‘Het liefst maken we die reis samen met mensen binnen een organisatie. Om voor korte tijd één te worden, maar wel met een externe blik.’
Tekst gaat verder onder de foto
Echt impact
Na 24 jaar voelt het voor Robert-Jan nog steeds als een voorrecht. ‘We komen niet om uurtjes te maken, we komen om iets te creëren dat echt impact heeft. Wij willen een bijdrage leveren aan de manier van werken binnen een organisatie.’
En soms, geeft Robert-Jan toe, is het best moeilijk om na een periode weer afscheid te nemen. ‘Maar mijn motto is: als je je gaat conformeren aan de regels binnen een bedrijf, is het voor een adviseur tijd om weg te gaan. Dan accepteer je eigenlijk dingen die veranderd moeten worden.’
Zelf blijft de directeur van YNNO ook zo dicht mogelijk bij de actie. Robert-Jan is nog altijd zo’n zestig procent van de tijd bij klanten op locatie te vinden. ‘Je kunt pas echt wat betekenen als je de klant begrijpt. En dat gebeurt alleen als je dicht bij ze bent.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.