Aad van Oord lacht. Het gaat goed met hem en met zijn zaak, Electrostore Rotterdam. ‘We zijn in de afgelopen jaren enorm gegroeid. Hoe? Door goede service te bieden. Mensen of bedrijven die vroeger naar andere zaken gingen voor grote opdrachten, komen tegenwoordig bij Electrostore Rotterdam. Ze gunnen het ons én vertrouwen op ons.’
In 1989 startte Aad aan de Dordtselaan met Electrostore Rotterdam. ‘We hebben daar 10 jaar gezeten. Inmiddels bivakkeren we al 23 jaar op de Pleinweg, ook op Rotterdam-Zuid. In het pand waar Radio Modern 50 jaar zat. Ik heb veel geïnvesteerd in de winkel, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.’
Electrostore Rotterdam is nu voor veel mensen het vertrouwde adres voor televisies, witgoed en huishoudelijke apparatuur. ‘Onze manier van werken spreekt veel mensen aan. Natuurlijk leveren we kwaliteit, maar ook op een ouderwetse Rotterdamse manier’, vertelt Aad. In de afgelopen jaren heeft hij veel concurrerende bedrijven om zien vallen. “Toen ik begon in 1989 had ik alleen op Zuidplein al vijf concurrenten. Tegenwoordig zijn we de enige echte vakzaak.’
In 1989 startte Aad aan de Dordtselaan met Electrostore Rotterdam. ‘We hebben daar 10 jaar gezeten. Inmiddels bivakkeren we al 23 jaar op de Pleinweg, ook op Rotterdam-Zuid. In het pand waar Radio Modern 50 jaar zat. Ik heb veel geïnvesteerd in de winkel, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.’
Electrostore Rotterdam is nu voor veel mensen het vertrouwde adres voor televisies, witgoed en huishoudelijke apparatuur. ‘Onze manier van werken spreekt veel mensen aan. Natuurlijk leveren we kwaliteit, maar ook op een ouderwetse Rotterdamse manier’, vertelt Aad. In de afgelopen jaren heeft hij veel concurrerende bedrijven om zien vallen. “Toen ik begon in 1989 had ik alleen op Zuidplein al vijf concurrenten. Tegenwoordig zijn we de enige echte vakzaak.’
‘Goedemorgen’
‘We hebben voor iedere portemonnee wat. Voor het hoge en lage segment. Alles begint met service. Ik ben altijd in de zaak, dat vind ik belangrijk. Om klanten een bakkie koffie aan te bieden, of gewoon even ‘goedemorgen’ te zeggen. Ook dat is service. Vroeger was dat normaal, maar tegenwoordig is dat bijzonder. Je krijgt vaak niet eens een knikje.’Aad van Oord
- Eigenaar Electrostore
- Levert kwaliteit
- Ouderwets Rotterdams
Eerlijk
Dat Electrostore Rotterdam – met sinds een jaar ook Aads dochter Lisette in de zaak – in de afgelopen jaren fors gegroeid is, stemt Aad tevreden. ‘We zijn niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste. We spreken een prijs af voor de totale service en dan maakt het niet uit of we 2 of 3 uur langer bezig zijn bij iemand thuis. Dat waarderen klanten, die eerlijkheid. Klanten komen bij ons terug. Het begint vaak met een kleine opdracht, maar het kan zomaar zijn dat we een tijdje later voor diezelfde klant een week in Spanje zijn om een hele woning in te richten met apparatuur. Ook dat is gebeurd. En laatst hadden we nog een grote order voor meerdere zorginstellingen. Schitterend toch? Ook bedrijven weten ons al jaren te vinden.’Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Vincent van Dordrecht