Joep Ouwejan staart uit het raam van zijn nieuwe kantoor aan de Stadionweg. ‘Ik kijk zo op De Kuip. Elke dag. Dat blijft toch bijzonder. Company Real Estate groeit hard. En eerlijk? Soms sta ik daar te weinig bij stil. Als ondernemer ben je altijd bezig met de volgende stap. Het volgende project. De volgende kans.’
Op de website van Company Real Estate prijkt in dikke letters: Maatwerk door data.
‘Dat is geen loze kreet, hoor. Bij ons werkt het gewoon net even anders. Of het nu gaat om aanhuur, aankoop, verhuur of verkoop van commercieel vastgoed: bij ons is maatwerk standaard.’
‘We werken met real-time data, dus we zijn altijd up-to-date met de laatste marktbewegingen. We weten vaak al dat een pand vrijkomt vóórdat het officieel op de markt komt. Wij zijn vaak een stap voor. Maar data alleen is niet genoeg. Persoonlijk contact is minstens zo belangrijk. Als je dat weet te combineren, dan ben je volgens mij op de goede weg.’
Tekst gaat verder onder de foto
Perfecte huisvestingsoplossing
Joep is pas 30, maar klinkt als een doorgewinterde ondernemer. En dat is geen toeval.
‘Ik wist al vrij snel dat ik ondernemer wilde worden. Die drive zat er van jongs af aan in. En in de vastgoedwereld voel ik me als een vis in het water.’
‘Ik vind het heerlijk om te puzzelen, te zoeken naar de perfecte huisvestingsoplossing. Een pand is niet zomaar een gebouw, het is een plek waar een bedrijf kan groeien, waar dromen vorm krijgen. Het is ontzettend tof om daar een rol in te mogen spelen.’
Company Real Estate is een jong bedrijf. ‘Ik ben 2,5 jaar geleden begonnen, maar het voelt alsof ik al tien jaar bezig ben. De tijd vliegt. En het mooiste is: het werk wordt alleen maar interessanter. Steeds vaker word ik gevraagd om verder mee te denken dan alleen het vastgoed. Hoe zet je een organisatie strategisch neer? Wat zijn slimme keuzes voor de toekomst? Die adviesrol, dat sparren met ondernemers, daar krijg ik echt energie van.’
Tekst gaat verder onder de foto
Landelijk actief
In de afgelopen jaren is Joep een echte Rotterdammer geworden. ‘Ik woon hier nu zo’n acht jaar, midden in het centrum. Vlakbij de Centrale Bibliotheek, lekker levendig. En inmiddels voel ik me hier helemaal thuis. Het is een stad met karakter. De rauwheid, de energie, de mentaliteit, dat past bij me. Bovendien komt mijn vaderskant van de familie uit deze regio, dus het voelt ook vertrouwd.’
Maar zijn blik reikt verder dan de Maasstad. ‘En steeds vaker helpen we buitenlandse bedrijven die zich in Nederland willen vestigen. Dat maakt het werk superafwisselend.’
‘Laatst nog begeleidde ik een gerenommeerd Australisch bedrijf dat zich in Ridderkerk wilde settelen. Van het eerste gesprek tot het tekenen van het contract: dat hele traject hebben we samen doorgelopen. Zulke projecten geven me echt energie. Je bouwt iets op met mensen. Daar doe ik het voor.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.