‘Rond een uurtje of half zeven probeer ik op te staan,’ zegt Mirjam Marée-van Reek, senior salesmanager bij Facilicom Solutions. ‘Dat gaat de ene ochtend makkelijker dan de andere, maar dan schiet ik in m’n hondenpakje, zo noem ik dat, en ga ik met de honden de bossen en duinen in, richting Oostvoorne of Rockanje. Minimaal een uur. Gewoon, lekker lopen.’
Geen telefoon, geen radio, geen mensen. Alleen Mirjam, haar honden en de natuur. ‘Het is dan nog heel rustig. Je hoort de vogels. En natuurlijk, je staat soms even stil en denkt: oh ja, dat moet ik niet vergeten, en dat ook niet… Maar dan kijkt de hond je aan, en dan ben je gewoon gelukkig. Het klinkt misschien heel stom, maar het is echt zo.’
De liefde voor dieren zit diep. ‘Ik wilde vroeger dierenarts worden, ja. Maar toen het gymnasium ’m niet werd, heb ik dat losgelaten.’ Maar helemaal verdwenen is die droom nooit. ‘Dat zit nog steeds in me: het zorgen, het willen helpen. En nu doe ik dat op een andere manier. Dat is dan mijn geluksmomentje, een overblijfsel van die meisjesdroom.’
Tekst gaat verder onder de video
Het sociale hart klopt
Mirjam werkt inmiddels drie jaar bij Facilicom Solutions. ‘Het is een hele menselijke organisatie. Echt, als je het hebt over verbinding maken, dan doen we dat daar. Van directie tot werkvloer: het sociale hart klopt.’
Ze werkt nauw samen met Nathan de Ridder, directeur PPS, Management & Advies. ‘Het draait allemaal om vertrouwen, elkaar respecteren en van elkaar leren. En ja, ook om humor. Dat maakt het verschil met onze hele team. We boksen het echt met z’n allen voor elkaar. In goede harmonie.’
Dat mensen lang bij Facilicom Solutions blijven, is volgens haar geen toeval. ‘Daar hadden we het net aan tafel nog over,’ zegt ze, verwijzend naar de lunch van Rotterdamse Zaken in Gastrobar Hartig. ‘Het is een familiebedrijf. De menselijke kant speelt echt een grote rol. Dat is het succes van de organisatie.’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Sylvia Kuiper
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.