‘We maken promotieartikelen, gadgets en relatiegeschenken. Eigenlijk alles waar een logo op kan,’ zegt Thierry Wolterbeek van Keiretsu Europe tijdens een lunch van Rotterdamse Zaken. ‘Maar het gaat ons niet zozeer om het product zelf. Wij willen onze klanten ontzorgen. Dus we kijken vooral: wat wil iemand bereiken met het geschenk dat hij geeft aan collega’s, klanten of potentiële klanten?’
Daarmee gaat Keiretsu een stap verder dan de gemiddelde catalogus. ‘Als een klant bij ons komt en zegt: “Ik wil dit en dat,” dan vragen wij altijd: waarom wil je dat? Wij scheiden doel en middel.’
‘Het gaat niet om een standaardoplossing, maar om maatwerk. Wie krijgt het cadeau, wat moet het oproepen, wanneer geef je het, wat mag het kosten? Dat zijn de vragen die tellen. En vanuit dat doel maken wij een voorstel dat echt past.’
Tekst gaat verder onder de video
Schakel
De bedrijfsnaam is bewust gekozen. ‘Keiretsu betekent letterlijk “schakel”, in het Japans. Van oudsher stond dat voor de samenwerking tussen bedrijven. Wij willen die schakel zijn: via verschillende productielocaties zorgen we voor een totaalconcept. Zo profileren we ons als full-service marketingorganisatie.’
En ja, wie langs de A13 rijdt kan Keiretsu moeilijk missen. ‘De roze verlichting valt in de wintermaanden al snel op. Veel mensen zeggen: “Hé, kennen we jullie niet ergens van? O ja, van langs de A13!” Inmiddels hebben we ook een locatie langs de A20, een magazijn waar we voorraad hebben staan.’
Tekst: Cris Rolandus
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.