Zaken doen?
Rotterdamse Zaken
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Dark Mode
Rotterdamse Zaken Logo
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Zoeken

  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
Rotterdamse Zaken
 
  • Over ons
  • Partners
  • Zaken doen
  • Contact
  • Nieuws
  • Longreads
  • Video’s
  • Podcasts
 
rotterdamse-zaken-logo

Allereerste podcast Rotterdamse Zaken

dinsdag 23 januari 2024

In de eerste podcast van Rotterdamse Zaken voeren Frank Vijg en Jan Dirk Stouten een goed gesprek. Het gaat over het feit dat ze al meer dan 30 jaar samenwerken. ‘We leerden elkaar kennen toen ik in 1990 bij Radio Rijnmond solliciteerde’, zegt Jan Dirk die Rotterdamse Zaken oprichtte. ‘Daarna hebben we in verschillende rollen samengewerkt en dat ging altijd goed.’

Ook de ambities van dit nieuwe zakelijke platform komen aan bod. ‘We willen mensen en bedrijven samenbrengen. Dat doen we door kleinschalige bijeenkomsten te organiseren. Dan zie je namelijk dat mensen echt in contact met elkaar komen en samen dingen gaan doen. Daarnaast bouwen we samen met de aangesloten bedrijven, onze partners, aan een platform waarop we voor hun relevante verhalen brengen.’

Echte verhalen

‘Als er tegenwoordig een ongeluk op de Van Brienenoordbrug is, staat dat eerder op X (voorheen Twitter, red.) en Facebook dan dat Rijnmond en RTL er met een zendwagen zijn om dat nieuws te verslaan,’ vervolgt Jan Dirk. ‘Dat heeft enorme gevolgen voor ons vak. Iedereen maakt content en bedrijven en personen hebben geen traditionele media meer nodig om grote groepen mensen te bereiken. Het gevolg daarvan is dat communicatie, marketing en journalistiek steeds meer tegen elkaar aan kruipen. De enige manier om je daarin te onderscheiden is door echte verhalen te maken. Als een van onze partners zijn omzetstrategie voor het derde kwartaal wil presenteren, maken we dat verhaal niet. Maar als de persoon in kwestie kwetsbaar durft te zijn of juist euforisch is door een nieuwe opdracht, levert dat een ander verhaal op. Een verhaal dat wij graag willen maken.’

Dromen

‘Ik hoop dat bedrijven die bij ons platform zijn aangesloten, zonder teveel nadenken onze samenwerking verlengen’, zegt Jan Dirk op de vraag van Frank waar hij over twee jaar wil staan. ‘Dat ze graag naar onze evenementen komen en dat we samen mooie dingen doen. Natuurlijk hoop ik ook dat onze partners onderling zaken doen, dat gaan we ook stimuleren. Het allermooiste zou zijn dat onze partners er trots op zijn om bij Rotterdamse Zaken te horen.’

In onze eerste podcast praten hoofdredacteur Frank Vijg en oprichter Jan Dirk Stouten over de oprichting van Rotterdamse Zaken.

rotterdamse-zaken-logo

Rotterdamse zaken
Menu
  • Over ons
  • Partners
  • Contact
  • Privacy Policy
Categorieën
  • Nieuws
  • Longreads
 
  • Video's
  • Podcasts
Volg ons
© 2025 Rotterdamse Zaken
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}