Remie Valk kiest met The Hunters Club voor een totaal andere aanpak dan gebruikelijk is in recruitment. ‘Ik ga gewoon op een hele makkelijke manier op zoek naar kandidaten bij een bedrijf. Dat doe ik uit naam van het bedrijf, op persoonlijke titel’, legt ze uit.
Ze werkt data-gedreven om precies die mensen te selecteren die passen bij de functie. ‘Dat betekent dat je heel veel hagel schiet, maar wel op goede kandidaten, dus die echt voldoen aan jouw criteria.’
Daarna volgt altijd een persoonlijke benadering. ‘Dat is heel belangrijk, dat scoort’, vertelt Remie tijdens een lunch van Rotterdamse Zaken. ‘Niet gelijk over salarissen beginnen, of over een vacaturesite. Meer van: misschien is het een idee om kennis te maken en vinden we elkaar.’
Tekst gaat verder onder de video
Vijver is groter dan het lijkt
De vijver aan talent is groter dan het lijkt, zegt Remie. ‘Uit onderzoeken blijkt dat 70 procent latent zoekend is naar een nieuwe baan. Als je net diegene weet te vangen die het wel ziet zitten om over te stappen, dan heb je gewoon een hele goede nieuwe kracht.’
Remie legt uit waarom ze mensen benadert vanuit het zoekende bedrijf. ‘Zodra ik het doe vanuit de naam van het bedrijf, van iemand die daar daadwerkelijk werkt en weet waar die het over heeft, dan vinden mensen dat leuk. Je hebt gelijk het idee dat je echt gezien bent. En dat scoort.’
Tekst gaat verder onder de foto
Kosten zeer gering
Steeds meer partners van Rotterdamse Zaken maken inmiddels gebruik van haar aanpak. ‘Hoort zegt het voort’, lacht Remie. Ze geloven in haar aanpak. ‘Maar er zijn aan de voorkant ook wel mensen sceptisch. Maar de kosten zijn zeer gering, dus ik krijg ook heel vaak: nou, weet je wat? Doe maar dan. Het kan sowieso geen kwaad.’
‘Het is niet dat iedereen heel enthousiast begint, maar ze eindigen wel enthousiast. Dat is het belangrijkste.’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Vincent van Dordrecht
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.