Het zit Tim van Eijsden in de genen. Toen hij in de zomer van 2010 Buro-Brandpreventie oprichtte, had hij al meer dan 17 jaar ervaring als adviseur en projectmanager in bouwregelgeving en brandveiligheid. ‘Het was eigenlijk niet zo verrassend, met een opa, vader en broer bij de brandweer’, lacht hij.
Toch was het nooit zijn bedoeling om in de voetsporen van zijn vader te treden. ‘Mijn vader was dag en nacht met de brandweer bezig. Als er één ding was dat ik niet wilde, was het dat! Ik was vaak op de kazerne als kleine jongen en mocht af en toe met de brandweerauto meerijden. Maar toen ik ouder werd, veranderde dat natuurlijk. Ik ging voetballen en als ik iets niet wilde, was het wel ’s nachts uit mijn bed gebeld worden. Mijn droom? Architect worden.’
En die droom ging hij achterna. Tim werd weliswaar geen architect, maar werkte voor veel architectenbureau’s als specialist bouwregelgeving. Toch bleef de wereld van brandveiligheid hem trekken. Vijftien jaar geleden startte hij daarom Buro-Brandpreventie, maar zijn passie voor brandveiligheid begon al veel eerder. ‘Vandaag de dag werken we met een geweldig team van 15 specialisten aan uitdagende projecten voor mooie klanten’, zegt hij trots.
Tekst gaat verder onder de foto
Risicoanalyse
Buro-Brandpreventie, gevestigd in Bergschenhoek en Duivendrecht, zorgt ervoor dat mensen veiliger kunnen wonen, werken en recreëren met optimale integrale oplossingen. ‘Wij kijken niet alleen naar brandveiligheid vanuit de regelgeving, maar ook conceptueel, door een risicoanalyse te maken’, legt Tim uit. ‘Door onze jarenlange ervaring en uitgebreide opleidingen, zijn we altijd in staat om met een advies op maat te komen.’
Het succes van Buro-Brandpreventie ligt in het feit dat ze als totaalleverancier merk-onafhankelijk zijn, wat hen in staat stelt om altijd de juiste oplossing te bieden, afgestemd op de situatie. ‘Zo maken we Nederland elke dag een stukje brandveiliger.’
Maar er is meer: Buro-Brandpreventie heeft zich in de afgelopen jaren ook gepositioneerd als een voorloper op het gebied van werk-privébalans. ‘We zijn echt wel een van de meest vooruitstrevende bedrijven in onze sector op dat vlak’, zegt Tim.
Tekst gaat verder onder de foto
‘Brandveiligheid begint bij ons’
Met hun motto “Brandveiligheid begint bij ons!” biedt het bedrijf niet alleen advies, maar zorgt het ook voor de uitvoering en het onderhoud van alle brandveiligheidsmaatregelen volgens de geldende regelgeving en de eisen van verzekeraars. ‘Wij zijn niet van de standaardoplossingen en de makkelijkste weg. We zoeken altijd naar de meest passende oplossing die voldoet aan de wet- en regelgeving. Het totaalplaatje is ons uitgangspunt, waarbij we ook kijken naar de kosten.’
En het resultaat? Buro-Brandpreventie werkt al jarenlang samen met een gevarieerd klantenbestand: architecten, ontwikkelaars, aannemers, overheden, gezondheidszorginstellingen, woningcorporaties, VvE’s, horeca en bedrijven van allerlei formaten. ‘Dat is wel mooi ja! We komen echt overal!’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.