Patrick Sol van Howden Insurance Brokers Nederland lacht: ’Ik heb echt heel leuke klanten. Lekker Rotterdams. Gewoon zeggen waar het op staat. Dat is hoe ik werk, en dat is wat mijn klanten ook doen. Die eerlijkheid, dat directe contact, past precies bij mij.’
Patrick werkt in de Veerhaven, met een subliem uitzicht op de Maas waar dagelijks vele schepen voorbij varen. ‘Een prachtige plek,’ zegt hij. ’In Rotterdam werken we vooral voor de marine- en logistieke sector. Het is hard werken, echt aanpoten, maar het voelt toch nooit als werken. Mijn relaties met klanten zijn echte partnerships.’
’Het is niet formeel, niet afstandelijk. Gewoon vriendschappelijk en duidelijk. Dat is heel fijn. Onze klanten weten dat we snel schakelen en altijd op zoek zijn naar oplossingen. Bij Howden spelen we geen verstoppertje; we gaan direct aan de slag en geven dezelfde dag nog antwoord. Dat is belangrijk, zeker in onze sector. Die korte lijnen, dat typeert ons. We werken in Rotterdam echt met een fantastisch team, we doen het samen.’
‘Waar ik eerder zelf op zoek moest naar antwoorden bij verzekeraars, leg ik mijn vragen nu bij een collega neer, en wordt het direct opgepakt. Dat werkt lekker hoor.’
Patrick werkt in de Veerhaven, met een subliem uitzicht op de Maas waar dagelijks vele schepen voorbij varen. ‘Een prachtige plek,’ zegt hij. ’In Rotterdam werken we vooral voor de marine- en logistieke sector. Het is hard werken, echt aanpoten, maar het voelt toch nooit als werken. Mijn relaties met klanten zijn echte partnerships.’
’Het is niet formeel, niet afstandelijk. Gewoon vriendschappelijk en duidelijk. Dat is heel fijn. Onze klanten weten dat we snel schakelen en altijd op zoek zijn naar oplossingen. Bij Howden spelen we geen verstoppertje; we gaan direct aan de slag en geven dezelfde dag nog antwoord. Dat is belangrijk, zeker in onze sector. Die korte lijnen, dat typeert ons. We werken in Rotterdam echt met een fantastisch team, we doen het samen.’
Explosieve groei
Ondanks de explosieve groei van Howden blijft de cultuur overeind. Elf jaar geleden begon de Nederlandse tak met twee medewerkers. Patrick sloot zich een jaar later aan. ‘Nu, na de overname van VLC & Partners in mei van dit jaar, zitten we met 500 mensen. Ongelofelijk.’Nieuwe markten
Volgens Patrick werkt het. ’In Rotterdam blijven we ons richten op de marine- en logistieke sector, maar door VLC openen we nieuwe markten met veel specialistische kennis. Voor Employee Benefits heb ik er bijvoorbeeld 80 collega’s bij gekregen.’‘Waar ik eerder zelf op zoek moest naar antwoorden bij verzekeraars, leg ik mijn vragen nu bij een collega neer, en wordt het direct opgepakt. Dat werkt lekker hoor.’
Tekst: Cris Rolandus
Fotografie: Vincent van Dordrecht