De marathon van New York liep hij al eens, maar in de komende jaren wil Patrick Sol van Howden Insurance Brokers Nederland ook in Berlijn, Chicago, Tokio, Boston en Londen aan de start verschijnen. ‘De Big-6, de bekendste marathons van de wereld. Ik wil ze allemaal lopen. In september ga ik naar Berlijn, volgend jaar wordt het Chicago of Tokio.’
Afgelopen zondag liep Patrick (54) zijn vierde marathon van Rotterdam in een tijd van 04:18:27. ‘Fantastisch, alweer. En ik had geen spierpijn, helemaal niets. Ik denk ook door mijn vakantie in Zell am See in Oostenrijk. Ik liep daar elke ochtend 11 kilometer. Een soort hoogtestage’, lacht hij. ‘En in de middag lekker skiën.’
Machtig gevoel
Patrick genoot van de 42 kilometer en 195 meter in Rotterdam. ‘Ik liep heel vlak en ben niet kapot gegaan, dus ik kon ook genieten van alles wat om me heen gebeurde. Het was zo ontzettend druk. Dat doet wat met je hoor, geloof me. Als je de Coolsingel opdraait richting de finish voel je je echt machtig.’
‘Maar dat gevoel begint eigenlijk al op de Mariniersweg, bij De Gele Kanarie. Daar stonden zo ontzettend veel mensen. Je zweeft eigenlijk gewoon, als een soort veertje. Je wordt gedragen. Fantastisch.’
Favoriet
Als Patrick de Big-6 wil lopen, moet hij Rotterdam in de komende jaren een keer overslaan. ‘Londen vindt in dezelfde maand plaats. Eerst die andere marathons dan maar. Rotterdam wil ik eigenlijk niet skippen. Dat blijft mijn favoriet, in mijn eigen stad.’
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.